تقویت همکاری‌های وزارت بهداشت و وزارت میراث‌فرهنگی در حوزه «گردشگری سلامت»

پایگاه خبری افق و اقتصاد _ وزیر بهداشت گفت: فعالیت دلال‌ها در حوزه گردشگری سلامت تخلف است و به مراکز گردشگری سلامت نیز اعلام کردیم که باید فعالیت‌های تبلیغی داشته باشند.

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گردشگری سلامت را باید در مناطق مرزی اولویت قرار دهیم چرا که در این مناطق افراد خیلی راحت می‌توانند خدمات دریافت کنند.

او افزود: به‌عنوان مثال فاصله بصره تا شلمچه نیم ساعت است و در آنجا مرکز درمانی شهید سلیمانی را ایجاد کرده‌ایم. در آن مرکز پزشکان از اهواز می‌آیند و به بیمارانی که از بصره به ایران سفر می‌کنند خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در سایر مناطق مرزی از جمله اردبیل نیز این مراکز و خدمات ارائه می‌شود. تاکنون برای ۲۲۰ مرکز مجوز صادر کردیم و این جزو سیاست‌های ماست و هر مرکزی که اعلام آمادگی کند و توانایی فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را داشته باشد مجوز گردشگری سلامت را می‌تواند اعطا کند.

عین‌الهی همچنین به موضوع فعالیت دلال‌ها در حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: فعالیت دلال‌ها در حوزه گردشگری سلامت تخلف است و به مراکز گردشگری سلامت نیز اعلام کردیم که از طرق مختلف از جمله سفارتخانه‌ها باید فعالیت‌های تبلیغی داشته باشند.

او همچنین بر تقویت همکاری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه گردشگری سلامت تاکید کرد.

خبرنگار امیر رضایی

کد خبرنگار ۱۰۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا