تمام سازمان‌ها مکلف به تبادل نسخ الکترونیک تامین اجتماعی هستند

پایگاه خبری افق و اقتصاد – رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی از راه‌اندازی ۲۱ خدمت غیرحضوری در این سازمان در قالب طرح ۳۰۷۰ خبر داد و اعلام کرد سرویس‌های باقیمانده از این طرح، آماده رونمایی در هفته‌های آینده هستند.

علی اکبر ربیع‎زاده، اظهار کرد: ایجاد امکان پرداخت برخط روزانه به داروخانه‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد از دستاوردهای بزرگی است که با تلاش همکاران واحدهای مختلف، شاهد آن هستیم.

وی افزود: به منظور افزایش مشارکت داروخانه‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد و تشویق این مراکز در اجرای عملیات نسخه‌نویسی و نسخه‎پیچی الکترونیک، ۳۰درصد عملکرد داروخانه و ۸۰ درصد عملکرد درمانگاه در پایان روز محاسبه و از طریق سرویس پرداخت بانک رفاه به حساب مراکز مورد اشاره واریز می‌شود.

ربیع‎زاده گفت: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته می‌توان به پیاده‌سازی API‌های نسخه‌نویسی و نسخه‎پیچی برای نرم‌افزار‌های مطب، درمانگاه، داروخانه و پاراکلینیک به منظور یکسان‌سازی درگاه ورود درمانگران و طرح تبادل نسخ الکترونیک اشاره کرد که در حال حاضر در تعدادی از داروخانه‌ها و مطب‌ها عملیاتی شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به نیاز مبرم سامانه نسخه الکترونیک به کدینگ جامع حوزه نسخه‌نویسی دارو، برای ایجاد سهولت، تسریع و افزایش صحت نسخ تجویزی درمانگران، کدینگ دارویی نهایی شده، در سامانه نسخه الکترونیک بارگذاری شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به همین منظور برای اجرای «طرح تبادل نسخ الکترونیک»، سازمان‌های بیمه‌گر و شرکت‌های دارای نرم‌افزار مطب و همچنین مراکز سرپایی مکلف خواهند بود کدینگ مذکور را در تمامی سامانه‌های نسخه‌نویسی سطح کشور عملیاتی کنند.

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

دکمه بازگشت به بالا