محمد ولي:بايد مانع از معاملات طلاي دست دوم شويم

پایگاه خبری افق و اقتصاد – رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکيد کرد طلاي دست دوم از منظر اتحاديه سازندگان طلا، معنايي ندارد. اين کالا پس از اين که از مشتري خريداري مي‌شود بايستي در دستگاه گذاشته، آب شود و مجدد به کارگاه ساخت برگردد تا ضمن اشتغالزايي، گردانه صنعت اين شغل را بچرخاند؛ بنابراین بايد مانع از معاملات فروش دست دوم طلا شويم.

ابراهيم محمد ولي، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: ادله اتحاديه بر اين است که همه مردم مي توانند کالاي دست دوم از کالاي نو را تشخيص دهند، فرش، مبلمان و ديگر کالاها را مي توانيم به راحتي تشخيص دهيم اما آيا تشخيص طلاي نو از دست دوم هم به همين آساني است. طلا تنها کالايي است که تشخيص آن از سوي کارشناسان خبره اين صنف انجام مي‌شود.

او افزود: در بسياري از موارد افرادي که عضو اتحاديه نيستند و به دلايل مختلف نتوانسته اند پروانه بگيرند، وارد عرصه خريد و فروش دست دوم اين کالا مي شوند و گاها جنس بدل را به جاي نو مي فروشند در حاليکه اگر افراد از فروش کالاي دست دوم منع شوند شاهد اين گونه زيان‌ها در جامعه نخواهيم بود؛ لذا از سازمان صمت درخواست داريم با اتحاديه همکاري کند تا مانع از معاملات فروش دست دوم طلا شويم.

محمدولي تصريح کرد: متاسفانه سازمان صمت با اينکه ابزارهاي مورد نياز براي جلوگيري از اين تخلف را دارد با تمام تلاش هايي که اتحاديه انجام داده، همکاري لازم را ندارد و عنوان مي کند، هر کالايي در کشور دست دوم دارد، طلا نيز مانند ديگر کالاهاست .

اودر ادامه بيان کرد: با توجه به اينکه در دو سال گذشته ، قيمت اين کالا روز به روز در حال افزايش بوده است و مردم به جهت سرمايه گذاري آن را خريده و در صندوق هاي امانات خود به جهت بالا بردن منافع مادي حفظ کرده اند و اکنون در هفته هاي اخير با ارزان شدن هر گرم از طلا رو به رو شده‌اند لذا تصميم به فروش آن در بازار گرفته‌اند. قائدتاً بايد انتظار داشته باشيم که اين طلاها به چرخ سازندگان صنعت طلا بيايد و مجدد پس از ساخت جديد به گردونه فروش و عرضه بازگردد که البته انتظار بجايي است اما هنوز اين اتفاق به طور شايسته رخ نداده است؛ چرا که آنچه باعث شده طلاي دست دوم از خانه‌اي به خانه‌اي ديگر برود، فروش غيرقانوني فروشندگان طلاي دست دوم است.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با تاکيد بر اهميت صنعت طلا در کشور بيان کرد: صنعت ساخت و ساز طلا در کشور از جمله صنايعي است که ارزش هاي بسياري در بخش هاي مادي، فرهنگي و اشتغال زايي و توسعه هنر دارد، البته هميشه فعاليت در اين صنعت بسيار با ارزش، دستخوش تغييرات ناشي از نوسانات اقتصادي بوده است. طلا تنها کالايي است که مي‌توان مانند پول ملي کشور از آن در معاملات و تهاتر استفاده کرد. اين صنعت و يا هنر ساخت بشر همواره در بالا رفتن و يا پايين آمدن ديگر کالاها در کشور تاثير بسزايي داشته است.

دکمه بازگشت به بالا