رشد ۵ درصدی بازار جهانی لوازم خانگی تا ۱۰ سال آینده
پایگاه خبری افق واقتصاد- به گفته کارشناسان، بازار جهانی لوازم خانگی تا سال ۲۰۳۱ سالانه ۵ درصد رشد خواهد کرد و در این بین بالاترین رشد را دکوراسیون منزل تجربه خواهد کرد.
بر اساس برآوردهای انجام شده در سطح بینالمللی بازار لوازم خانگی در دوره ۱۰ ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه بیش از ۵ درصد رشد خواهد کرد چرا که صرف هزینههای بیشتر در ساخت مسکن های پیشرفته با استفاده از فضای داخلی شیک، تقاضا برای لوازم خانگی را در سالهای آینده افزایش خواهد داد.
از سوی دیگر بر اساس پیشبینیها انجام شده انتظار می رود اروپا نقشی اساسی در ایجاد تقاضا برای کالاهای خانگی داشته باشد. به طوری که این منطقه بیش از ۴۵ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار داشته باشد و تا پایان سال ۲۰۳۱ حدود ۹۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند.
این در شرایطی است که به گفته کارشناسان جهانی، انتظار میرود تزئینات خانگی بیشترین درآمد را داشته باشد و تا پایان سال جاری میلادی ارزش بازار به حدود ۲۶ میلیارد دلار برسد.
نکته جالب توجه اینکه از دیدگاه جهانی، افزایش سازگاری با معماری مدرن طی دهه گذشته باعث رشد بیش از ۲ برابر صنایع ساختمانی شده است.
اروپا؛ رهبر بازار جهانی لوازم خانگی در سال جاری میلادی
به گفته کارشناسان، اروپا به عنوان رهبر بازار لوازم خانگی مطرح است به طوری که انتظار میرود در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد. کارشناسان معتقدند دلیل اینکه اروپا رهبر این بازار است حضور پررنگ تولیدکنندگان مبلمان در این منطقه است.
گفتنی است انگلیس و اتریش از کشورهای برجسته بازار اروپا هستند که احتمالاً طی سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ رشد دو رقمی را شاهد خواهند بود. این در شرایطی است که افزایش استفاده از اقلام سازگار با محیط زیست در بسیاری از قسمتهای اتاق، مانند اتاق خواب، حمام، فضای باز و داخلی، نتیجه تغییر روند به سمت استفاده از وسایل سازگار با محیط زیست است.
بر اساس برآوردهای انجام شده انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۳۱ صنعت جهانی نساجی رشدی بالغ بر ۷ درصد داشته باشد و لذا بهطور غیرمستقیم تاثیر مثبتی بر تقاضا برای کالاهای خانگی داشته باشد.
رشد ۴درصدی بازار لوازم خانگی آمریکا تا ۲۰۳۱
کارشناسان میگویند: آمریکا از جمله مناطقی است که تا ۱۰ سال آینده سالانه بیش از ۴ درصد در حوزه لوازم خانگی رشد خواهد داشت که غالبا به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات دکوراسیون منزل است.
این در شرایطی است که در حوزه آسیا، پیشبینی میشود ارزش بازار لوازم خانگی چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان، تا پایان سال ۲۰۳۱ به ۲۷ میلیارد دلار برسد. گفتنی است چین به دلیل جمعیت زیاد و گسترش زیرساخت ها، از نظر تقاضا و عرضه کالاهای خانگی یکی از کشورهای پیشرو است.