فرار رو به جلوی شرکت هواپیمایی متخلف
پایگاه خبری افق و اقتصاد – شرکت هواپیمایی آتا که به دلیل نقض مجدد آیین نامه حقوق مسافر از سازمان هواپیمایی تذکر کتبی دریافت کرده با ارسال جوابیه که در منافات کامل با شرح واقعه از سوی مسافران و متولی صنعت هواپیمایی است«کاهش سطح رضایتمندی مسافران از پروازهای هواپیمایی آتا» پاسخ داد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته با تاکید بر الزامی بودن اجرای قانون حقوق مسافر در پروازها از برخورد قهری و مکتوب با شرکت هواپیمایی آتا در پی نارضایتی مسافران پرواز تهران- استانبول خبرداد و اعلام کرد: گزارشهای رسانه شما (ایرنا) برای بنده بسیار راهگشاست و بلافاصله بعد از گزارش در فرودگاه حاضر شدم. تاکید دارم آنجایی که تخلف و کوتاهی صورت پذیرفته است، برخورد میشود و بارها شاهد بودهاید که معاونان فنی و حتی مدیرعامل را بدون تعارف عزل کردیم.
در گزارش اخیر خود با عنوان «دردسر جدید هواپیمایی آتا برای مسافران استانبول» خبر داد که چند نفر از مسافران پرواز استانبول- تهران هواپیمایی آتا از شب گذشته در فرودگاه استانبول سرگردان بودند، پس از رسیدن به فرودگاه امام (ره) با کمک اورژانس فرودگاهی بهبود یافتند و توانستند از هواپیما خارج شوند.
هواپیمایی آتا در واکنش به این خبر جوابیه ای برای ایرنا ارسال کرده و نوشته است:
خبرگزاری ایرنا در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۳ گزارشی را با مضمون “کاهش سطح رضایتمندی مسافران ” منتشر کرد در حالی که این ادعا باید به استناد گزارش مقام و مرجع صالح یعنی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود و اظهار نظر سایرین صرفا میتواند جنبه تحلیل شخصی و احساسی داشته باشد.
در گزارش فوق به عدم رعایت حق و حقوق مسافران اشاره شده در حالی که هواپیمایی آتا بر اساس منشور حقوق مسافران همواره به مطالبات قانونی مسافران در تمامی پروازها اعم از پروازهای تاخیر دار و باطل شده احترام گذاشته و در شبکهها و صفحه رسمی این هواپیمایی، پلهای ارتباطی مسافران با واحد امور مشتریان جهت احقاق حقوق قانونی، بارها اطلاع رسانی گردیده است.
در خصوص ادعای عدم پذیرایی از مسافران محترم نیزتصاویر ضبط شده از دوربینهای فرودگاههای استانبول و امام خمینی(ره) با حضور مسئولین محترم فرودگاه و سازمان هواپیمایی مورد بازبینی قرار گرفته و بر این اساس موضوع عدم پذیرایی و پاسخگو نبودن هواپیمایی آتا طبق اسناد موجود تکذیب میشود.