همتی: ۲.۵میلیارد دلار ارز صاردات در موعد مقرر به کشور بازگردانده شد

رئیس کل بانک مرکزی از بازگشت ۲.۵میلیارد دلار ارز صادرکننده‌ها در موعد مقرر برای واردکنندگان به کشور خبر داد.

عبدالناصر همتی گفت: همچنین با بیان اینکه روند بازگشت ارز حاصل از صادرات مطلوب بوده است، گفت: در فرصتی که مقرر کردیم حدود دو و نیم میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات از ارز صادرکنندگان تأمین شد و واردکنندگانی که منتظر گرفتن گواهی تأمین ارز از بانک مرکزی بودند، توانستند ارزشان را تأمین کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به ایفای تعهد این بانک در تأمین سکه‌هایی که در سال ۹۷ پیش‌ثبت‌نام شده‌اند از تامین حدود دو و نیم میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات از ارز صادرکنندگان خبر داد.

همتی درباره چرایی پرداخت‌نشدن سکه به افرادی که بیش از ۵۰۰سکه در سال ۹۷پیش‌خرید کرده‌اند به‌ بهانه تأمین‌نشدن از سوی بانک مرکزی، گفت: چنین موردی نداریم و هر چه را ثبت‌نام شده است تحویل دادیم مگر اینکه حکمی از قوه قضاییه در این بین باشد که تکلیف آن‌ها جداست.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه «ما به تعهدات‌مان به‌صورت کامل عمل کردیم»، افزود: بخشی از سکه‌ها مربوط به زیر ۱۸ساله‌ها بوده است که ولیّ آن‌ها برای آن‌ها ثبت‌نام کرده بود در این بین اختلاف نظری وجود داشت که باتوجه به اعلام نظر قضایی در این باره، این موضوع را حل کردیم و ابلاغ کردیم که برای ذی‌نفعلان حل شود.

منبع: مهر

دکمه بازگشت به بالا