کمیته‌ رصد روزانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تشکیل شد

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای برای نظارت روزانه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تشکیل می شود.

جلیل میرمحمدی، افزود: کمیسیون بهداشت در نامه‌ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار افزایش تولید ماسک کودکان شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، اظهار کرد: ما در مجموع با بازگشایی مدارس منوط به اجرای دقیق و سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی مخالفتی نداریم، مشروط به این که زیرساخت‌ها آماده باشد. گلایه آن است که چرا مدارس با سرعت و بدون انجام هماهنگی‌های لازم باز شده است. به جای آنکه با این فوریت حضور دانش‌آموزان در مدارس را از ۱۵ شهریورماه اعلام می‌کردند، می‌توانستند موعد بازگشایی را به ۲۵ شهریورماه موکول کرده و در این ۱۰ روز زیرساخت‌های مدارس اعم از ضدعفونی کردن مدارس به خصوص روشویی و آبخوری‌ها و تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده را انجام دهند.

وی افزود: قرار شد کمیته‌ای مرکب از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت طی هفته آینده تشکیل شود تا به صورت روزانه از طریق روسای مراکز بهداشتی و معاونان آموزش و پرورش بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نظارت شده و شرایط را رصد کنند. البته اگر شاهد افزایش شیوع کرونا باشیم در تصمیم اتخاذ شده تجدید نظر صورت می‌گیرد ولی می‌توان با رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها از افزایش شیوع بیماری جلوگیری کرد.

منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا