مدارس دولتی در صورت ارائه خدمات اضافی حق دریافت وجه ندارند

وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل نحوه مشارکت بخش خصوصی در شبکه آموزش دانش‎آموز(شاد) را ابلاغ کرد.

در راستای ارتقا جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور و اهمیت استفاده از استعدادها و فرصت‌ها جهت ارتقا قابلیت‌های نرم‎افزاری شبکه آموزش دانش‎آموز (شاد) و همچنین غنی‎سازی محتوای آموزشی، پرورشی و پژوهشی موجود در این شبکه از سوی وزارت آموزش و پرورش؛ دستورالعمل نحوه مشارکت بخش خصوصی در شبکه آموزش دانش‎آموز(شاد) به ادارات کل استان ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، مشارکت‎کنندگان شامل کلیه شرکت‌ها، مدارس و مراکز غیردولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‎بنیان هستند که بر اساس قوانین و مقررات و دستورالعمل مذکور ظرفیت همکاری با شبکه شاد را دارند.

براین اساس، همگانی و رایگان بودن استفاده از خدمات شبکه شاد برای تمام دانش‎آموزان، به کارگیری هرگونه نرم‎افزار برای آموزش و پرورش رسمی در فضای مجازی صرفا در صورت اتصال به شبکه شاد، عدم حق اجبار مدارس دولتی به استفاده و یا دریافت وجه از خانواده‌ها جهت استفاده از خدمات افزوده دانش‎آموزان در شبکه شاد، جزو مقررات عمومی این دستورالعمل است.

همچنین بنابر دستورالعمل ارسالی، سامانه‌های آموزش مجازی تمامی مدارس غیردولتی و مدارس خاص باید در قالب (PWA(Progressive Web App و مطابق پروتکل فنی به شبکه شاد اتصال یابند.

دکمه بازگشت به بالا