چاپخانه داران در انتظار ترخيص کالاهايشان مانده‌اند

به گفته رئيس اتحاديه چاپخانه داران تهران در خصوص آخرين وضعيت اين صنف اکثريت کالاهاي مورد نياز اين صنف در گمرکات کشور منتظر ترخيص مانده و به جهت نبود پي‌گيري هاي اصولي، نتوانسته‌ايم آنها را ترخيص کنیم اين موضوع به يکي از عوامل چالش زا براي اتحاديه تبديل شده است.

احمد ابوالحسني، رئيس اتحاديه چاپخانه داران تهران اظهار کرد: با توجه به اينکه حدود ۹۰ درصد از ماشين آلاتي مربوط به چاپ و ۷۰ درصد از مواد مورد مصرف مانند ليزر، مرکب کاملاً وارداتي است، ترخيص  نشدن اين کالاها مشکلات بسياري را براي صنف چاپخانه داران به و جود آورده است.

او در ادامه بيان کرد: اتحاديه چاپ از نگاهي ديگر صنفي کاملاً امنيتي و فرهنگي مي باشد، دستگاه هايي مانند وزارت اطلاعات، اداره اماکن و ارشاد در امر مجوز براي اين فعاليت نقش حياتي دارند. از آسيب هايي که در مدت اداره اتحاديه به صورت سرپرستي به اين صنف وارد آمد، فعاليت افرادي بود که بدون پروانه کسب و مجوز در زمينه چاپ ديجيتال مبادرت به چاپ کتاب هايي بر خلاف موازين قانوني و ديني نمودند و زمان زيادي خواهد برد که با همکاري وزارت ارشاد و ديگر ارگان ها تمامي اين واحدهاي متخلف شناسايي و به صورت ساماندهي اصولي و زير نظر قانون در آيند.

ابوالحسني تاکيد کرد: اين صنف بسيار حساس و امنيتي است و هر فردي اگر بخواهد بدون توجه به صلح، نظام و دين در آن فعاليت نمايد اجازه اين کار را نخواهيم داد.

وي با اشاره به تلاش همه جانبه هيات مديره اتحاديه براي رفع مشکلات اعضا گفت: تک تک هيات مديره شبانه روز تلاش مي کنند تا با بررسي و رسيدگي به مشکلات ۱۲۶۰ عضو داراي مجوز و ۱۳۰۰ عضو در حال عضويت، به ۱۰۰۰ صنف بدون پروانه و زيرزميني رسيدگي و آنها را قانونمند نمايد. در تلاشيم که اين اتحاديه را استاني نماييم؛ چرا که برخي از اعضا در خارج از حوزه تهران مستقرند و متاسفانه به دليل تعداد کم نمي توانند يک اتحاديه تشکيل دهند؛ لذا زير نظر ديگر اتحاديه ها که کم ترين سنخيتي ندارند اداره مي شوند در حالي که اين وضعيت مشکلات عديده اي را براي اين قشر ايجاد کرده است.

او ادامه داد: اکنون در حال نامه نگاري به وزير ارشاد هستيم تا بتوانيم برخي از واحدهايي را که تنها از آن وزارت خانه پروانه بهره برداري گرفته اند را قانونمند و براي اخذ پروانه کسب هدايت نماييم. اين اتحاديه اکنون در ۱۳ رسته فعاليت و پروانه صادر مي کند.

دکمه بازگشت به بالا