ناتوانی آموزش وپرورش از تامین تبلت و موبایل برای دانش‎آموزان

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما بر آموزش حضوری با رعایت تمام پروتکل‎های بهداشتی و رعایت فاصله‎گذاری فیزیکی است؛ درباره تهیه تبلت برای دانش‎آموزان گفت که به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تبلت برای دانش‎آموزان نیاز داریم؛ ولی واقعیت این است که این اتفاق نمی‎افتد زیرا تولید داخلی میسر نیست و با توجه به تغییرات نرخ ارز، از خارج هم نمی‎توانیم این تعداد را وارد کنیم.

محمدرضا سیفی، آخرین وضعیت آموزش دانش‎آموزان مناطق روستایی و عشایری را تشریح و اظهار کرد: آنچه که تا کنون اتفاق افتاده به علت شرایط خاصی که به وجود آمده با چیزی که پیش‎بینی می‎کردیم کمی متفاوت است؛ اما در مناطق عشایری آموزش به صورت حضوری انجام می شود.

وی افزود: تاکید ما بر آموزش حضوری است زیرا برفرض محال اگر بتوانیم تبلت و گوشی هوشمند برای همه دانش‎آموزان تهیه کنیم باز هم برای پایه اول و دوم ابتدایی، جای آموزش حضوری را نمی‎گیرد و معلم باید حضور داشته باشد تا دانش‎آموز حروف الفبا را به خوبی فراگیرد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از طرف دیگری دانش‎آموزان پایه‎های اول تا سوم کار با تبلت را بلد نیستند گفت: اگر جایی اینترنت و گوشی هوشمند وجود داشت، آموزش ترکیبی توصیه می‎شود و در این صورت هم از شاد می‎توان استفاده کرد و هم امکان آموزش حضوری فراهم است.

سیفی ادامه داد: به اندازه کافی تبلت در اختیار نداریم. به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تبلت برای دانش‎آموزان خود نیاز داریم؛ ولی واقعیت این است که این اتفاق نمی‎افتد زیرا تولید داخلی میسر نیست و با توجه به تغییرات نرخ ارز، از خارج هم نمی‎توانیم این تعداد را وارد کنیم.

وی افزود: هدف ما در گام نخست این است که ۱۰۰ هزار تبلت را با اولویت دانش‎آموزان تحت پوشش کمیته امداد تهیه کنیم. یک شرکت داخلی قول‎هایی داده و تولید را شروع کرده است، اما اینکه تبلت برای همه دانش‎آموزان فاقد این ابزار، فراهم شده باشد تاکنون میسر نشده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما بر آموزش حضوری با رعایت تمام پروتکل‎های بهداشتی و رعایت فاصله‎گذاری فیزیکی است؛ درباره وضعیت محرومیت از تحصیل در مناطق روستایی و عشایر گفت: هنوز آمار دقیق احصا نشده است و در حال جمع‎آوری شاخص‎های مختلف هستیم.

سیفی ادامه داد: کلاس‎ها در مناطق محروم همه تشکیل می‎شوند. تعداد دانش‎آموزان کم است و پراکنده هستند و برخی هم در مناطق سفید قرار دارند و از شهرها دورند. مشکلات ما در برگزاری حضوری کلاس‎ها در این مناطق کمتر است؛ هرچند سال تحصیلی سختی را پشت سر می‎گذاریم.

منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا