هلال‎احمر ۱۵۰هزار واکسن‌ آنفلوانزا به وزارت بهداشت تحویل داد

رئیس جمعیت هلال‌احمر از تحویل ۱۵۰ هزار واکسن‌ آنفلوانزا که قبلا از سوی این جمعیت به صورت مجزا تامین و وارد کشور شده بود به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

کریم همتی، در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا افزود: تعهد تهیه دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال‎احمر بود که متاسفانه به دلیل تحریم‎های ظالمانه دولت آمریکا مشکلاتی برای تامین و واردات این واکسن به ایران ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: تاکنون هیچ محموله‎ای از واکسن آنفلوانزا در اختیار این جمعیت قرار نگرفته و چیزی وارد کشور نشده اما امیدواریم تا پایان هفته جاری خبرهای خوبی را اعلام کنیم.

رئیس جمعیت هلال‎احمر ۲۲ مهر ماه نیز در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا افزود: تهیه ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال‎احمر بود که مشکلاتی را شرکت خارجی برای ما ایجاد کرد.

وی گفت: متأسفانه چند روز قبل متوجه شدیم بانک شهر که بانک واسط ارزی ما برای تهیه واکسن بود از جانب دولت امریکا تحریم شد، اما به ما قول دادند که مشکل را از راه‌های دیگر حل کنند.

رئیس جمعیت هلال‎احمر ادامه داد: از آن بخشی که در اختیار ما بود بیش از ۲۰۰ هزار دوز را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشتیم و امیدواریم ظرف چند روز آینده بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

منبع: ایرنا

دکمه بازگشت به بالا