حقوق پرستاران تأمین اجتماعی مشابه با وزارت بهداشت می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش حقوق پرستاران این سازمان خبر داد و اعلام کرد با توجه به اینکه وزارت بهداشت افزایش حقوق و دستمزد را اجرا کرده بود در سازمان تأمین اجتماعی نیز با موافقت شورای حقوق و دستمزد، افزایش حقوق‌ها از مهر اجرا شده و حقوق پرستاران سازمان تأمین اجتماعی مشابه با وزارت بهداشت خواهد بود.

 مصطفی سالاری در جلسه‌ای با اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: بعد از وزارت بهداشت بیشترین تعداد پرستاران با سازمان تامین اجتماعی همکاری دارند و ۱۶۵۰۰ پرستار در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور مشغول خدمت‎رسانی به بیماران هستند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی هستند، گفت: در مجموع ۷۰ هزار پرستار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

سالاری از نهایی شدن مطالعات مربوط به سطح‎بندی مراکز درمانی خبر داد و گفت: براساس برنامه‎ریزی صورت گرفته به بیمارستان‌های موجود سازمان تأمین اجتماعی ۵۵۰ تخت اضافه می‌کنیم و توسعه و تجهیز مراکز موجود را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: حدود ۱۶۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی سراسر کشور مشغول به کار هستند و مجموع تخت‌های بستری بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ۹۲۰۰ تخت است و در مجموع از نظر شاخص تعداد پرستاران به نسبت تخت بیمارستانی در شرایط قابل قبولی قرار داریم و کمبود نیروی جدی در بخش پرستاری وجود ندارد.

وی از جذب ۲۶۵۰ پرستار جدید در سازمان تأمین اجتماعی براساس آزمون استخدامی که ماه قبل برگزار شده است، خبر داد و گفت: قانون ارتقای بهره‎وری از سال ۹۱ در سازمان تامین اجتماعی اجرا می‌شود و پرداختی پرستاران به روز است.

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی

دکمه بازگشت به بالا