روحانی: تأمین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می‌دانیم

رئیس‌جمهوری دولت، تأمین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می‌داند و از همه طرح‌ها و پیشنهاد‌ها سایر قوا، فعالان و متخصصین اقتصادی در حل معضلات مردم استقبال می‌کند.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که صبح سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در خصوص همسان‌سازی مستمری بازنشستگان و افزایش درآمد کارگران و کارکنان در جهت تأمین معیشت و جبران بخشی از آثار تورم در قیمت کالاها و خدمات ارائه کرد.

روحانی با اشاره به حساسیت‌ها و پیچیدگی‌ها درزمینهٔ مدیریت وضعیت اقتصادی، تأکید کرد: دولت، تأمین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می‌داند و از همه طرح‌ها و پیشنهاد‌ها سایر قوا، فعالان و متخصصین اقتصادی در حل معضلات مردم استقبال می‌کند.

رئیس‌جمهوری درعین‌حال تأکید کرد: باید مراقبت کرد ارائه برخی طرح‌ها که منابع آن دیده نشده باشد، نمی‌تواند به رفع معضلات کمک کند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات تورمی و یا دامن زدن به انتظارات غیرواقعی شود. لذا ملاحظه منابع و فراهم آوردن شرایط اجرایی آن، لازمه توفیق در خدمت به مردم و جلب رضایت آن‌هاست.

در این جلسه همچنین پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در خصوص تسهیلات لازم برای گسترش صادرات و استفاده از ارز صادراتی برای تأمین واردات موردنیاز واحدهای تولیدی کشور موردبررسی قرار گرفت و تصمیم‌گیری درباره آن‌ها به جلسه فوق‌العاده بعدازظهر امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موکول شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

دکمه بازگشت به بالا