افت‌وخیز ۲ میلیون تومانی سکه در یک هفته

طبق اعلام رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به افزایش اونس جهانی، قیمت طلا و سکه و ارز در داخل، هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشت.

ابراهیم محمدولی، در رابطه با وضع یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، گفت: اونس جهانی طلا در هفته گذشته تا پایان معاملات بازار در روز پنجشنبه ۴۰دلار افزایش یافت. ضمن اینکه پس از تعطیلی بازار تهران همزمان با افت ارزش دلار جهانی و مسائل مربوط به انتخابات آمریکا، ۳۰دلار دیگر رشد پیدا کرد و در حال حاضر آخرین قیمت را ۱۹۵۰دلار ثبت کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: علاوه بر افزایش قیمت اونس جهانی، همزمان با نوسان نرخ ارز در کشور، قیمت طلا و سکه هم با افت و خیز فراوانی همراه شد؛ به طوری‌که هر قطعه سکه طلا در هفته‌ای که گذشت،   بیش از دو میلیون تومان در نوسان بود. در حالی که در ابتدای هفته بهای سکه تمام بهار آزادی (در روز شنبه) به ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان هم رسید، در طول هفته تا ۱۵میلیون تومان هم پیش رفت و در پایان هفته بر روی رقم ۱۳میلیون و ۲۰۰هزار  تومان آرام گرفت. در مجموع قیمت هر قطعه سکه در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته، ۴۰۰تومان افزایش داشت.

او تاکید کرد: در حالی که ربع سکه ۲۵۰هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۱۰۰هزار تومان رشد یافت اما نیم‌سکه برخلاف سایر قطعات سکه، در طول هفته ۱۰۰هزار تومان کاهش یافت. در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون تومان حباب دارد که نشان می‌دهد نسبت به آخرین حباب در هفته گذشته که یک‌میلیون و ۴۰هزار تومان بوده است، کاهش ۴۰۰هزار تومانی داشته باشد.

محمدولی افزود: در هفته‌ای که گذشت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۴۰هزار تومان افزایش یافت. همچنین هر مثقال طلای ۱۷عیار هم با رشد ۱۷۵هزار تومانی در هفته قبل در آخرین روز هفته پنج میلیون و ۲۷۲هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با آخرین قیمت‌ها در بازار گفت: در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۱۳میلیون تومان و سکه تمام طرح قدیم ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان است. هر قطعه نیم سکه هفت میلیون و ۲۰۰هزار تومان، ربع سکه پنج‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سکه‌های یک‌گرمی دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان  قیمت دارند.

او افزود: هر مثقال طلا پنج میلیون و ۲۸۵هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز یک‌میلیون و ۲۲۰هزار و ۴۱تومان قیمت دارند. همچنین آخرین نرخ ثبت‌شده برای اونس جهانی نیز ۱۹۵۰دلار و ۱۶سنت است.

منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا