احتمال آغاز مرحله دوم ثبت‌نام‌ مسکن ملی از آذر

به گفته معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی آخرین مهلت برای واریز وجه متقاضیان مسکن ملی مرحله اول تا پایان آبان تمدید شده است و این اخرین مرحله مهلت به افراد است پس از آن با در نظر گرفتن ظرفیت‎های باقی‎مانده، احتمالا ثبت‎نام مرحله دوم آغاز خواهد شد.

محمود محمودزاده، معاون امور مسکن وساختمان درباره تعداد متقاضیان مسکن ملی که به دلیل واریز نکردن وجه اولیه حذف شده‌اند، اظهار کرد: به همه استان‌ها ابلاغ شده متقاضیانی را که در مراحل قبل ثبت‎نام کرده‌اند اما واریز وجه انجام نداده‌اند را تا پایان آبان‌ تعیین تکلیف کنند. ابهامی در ارسال پیامک‌ها وجود دارد و برخی از ثبت‌نام‎کنندگان ادعا می‌کنند که پیامک برای آنها ارسال نشده است.

وی ادامه داد: از این رو آخرین مهلت برای واریز وجه را تا پایان آبان تمدید کرده‌ایم و این اخرین مرحله مهلت به افراد است و از تمام استان‌ها خواسته شده، هر گونه اطلاع‎رسانی از طریق رسانه‌ها و جراید محلی و صدا و سیما که درباره واریز وجه لازم است را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا با ریزش احتمالی انصراف‌دهندگان، امکان ثبت‎نام مرحله دوم مسکن ملی و بازگشایی سامانه وجود دارد، اظهار کرد: از تمام استان‌ها خواسته شده که اراضی جدید که ظرفیت خالی وجود دارد به طرح اضافه کنند یا در صورت امکان ظرفیت جدید تولید شود، همچنین احتمالا از محل انصراف‌دهندگان و کسانی که تا پایان آبان آورده اولیه واریز نکرده‌اند ظرفیت جدیدی ایجاد می‌شود. بنابراین قرار بر این است که تا پایان آبان ماه به یک جمع‌بندی برسیم و برای ثبت‎نام جدید و شرایط ثبت‎نام مجدد تصمیم بگیریم.

محمودزاده با اشاره به احتمال آغاز مرحله دوم ثبت‎نام مسکن ملی تاکید کرد: به طور قطع در ثبت‎نام جدید اولویت با مناطقی است که قبلا ثبت‎نام نشده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای وام ودیعه، گفت: پرداخت وام ودیعه در حال انجام است. آخرین مهلت ثبت‎نام، پایان مهر به اتمام رسید و در مرحله دوم نزدیک به ۲۰۰ هزار برای دریافت وام ودیعه ثبت‎نام کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بنابراین در دو مرحله  ۶۵۰ هزار نفر ثبت‎نام کردند. 

محمودزاده تاکید کرد: از تمام کسانی که ثبت‎نام کرده‌اند درخواست داریم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل پرونده و مدارک خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت امکان پالایش نخواهیم داشت و در غیر این صورت نمی‌توانیم این افراد را  به بانک معرفی کنیم.

وی افزود: ثبت‌نام‎کنندگان تا پایان آبان فرصت تکمیل پرونده دارند تا بتوانیم آنها را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.   

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از نظر منابع برای پرداخت وام ودیعه هیچ مشکلی نداریم، گفت: منابع مورد نظر برای پرداخت وام ودیعه ۲۰ هزار میلیارد تومان است و از این نظر مشکلی نداریم و اگر تمام ۶۵۰ هزار نفر هم که واجد شرایط باشند، می‌توانیم به آنها وام ودیعه را بپردازیم.

منبع: ایلنا

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا