هشدار به چاپخانه‌داران درباره چاپ نشان‌های جعلی

به گفته رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران چاپخانه‌داران از چاپ هر گونه برچسب و کارتن برند‌های معتبر که احتمال جعل آن بسیار زیاد است، خودداری کنند.

ناصر مدیحی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران، در حاشیه کشف کارگاه و انبار روغن گریبکس تقلبی، افزود: ما در این انبار شاهدیم که بسته‌های یک نشان استاندارد روغن گریبکس جعل شده است و مقادیر بسیار زیادی برچسب و کارتن در این انبار مشاهده می‌شود.

وی گفت: جدای از این که حتما باید شهرداری مناطق و نواحی نظارتی بر این گونه مکان‌ها داشته باشند تا با کاربری مسکونی اقدام به فعالیت‌های تجاری نکنند، اما چاپخانه‌داران هم باید مراقب باشند هر سفارشی به آن‌ها تحویل داده می‌شود، انجام ندهند.

مدیحی افزود: در این انبار با کارتن‌هایی مواجهیم که آن قدر دقیق چاپ شده که با کارتن نشان اصل آن هیچ تفاوتی ندارد و ما در خصوص جعل کارتن‌های لوازم خانگی ال جی و سامسونگ هم با این تقلب مواجه شده بودیم، در همین خصوص از اتحادیه چاپخانه داران درخواست می‌کنیم نظارت بیشتری بر واحد‌های صنفی خود داشته باشند.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران همچنین گفت: قطعا اگر قرار است چاپخانه داری، برچسب‌ها و یا کارتن‌های نشان خاص را چاپ کند، حتما باید مجوز آن را دقیق بررسی و از صنعت، معدن و تجارت استعلام کند.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران به چاپخانه داران هشدار داد: از چاپ هر گونه برچسب و کارتن برند‌های معتبر که احتمال جعل آن بسیار زیاد است، خودداری و در زمان درخواست هر نوع چاپی حتما مجوز‌های مربوطه را ملاحظه کنند.

مدیحی افزود: جدای از برخورد قاطعی که با متقلبان این روغن گریبکس صورت می‌گیرد، در حال بررسی چاپخانه‌ای هستیم که اقدام به چاپ سفارش‌های این مقلبان کرده است، قطعا این چاپخانه دار علاوه بر پلمپ و جریمه، به دادسرا هم معرفی خواهد شد.

این کارگاه غیرمجاز با تلاش پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کوچه پس کوچه‌های منطقه شوش کشف شد، ظاهرا تا زمان حضور گشت مشترک تعزیرات حکومتی دراین محل اقلام بسیار زیادی از این روغن‌های گریبکس تقلبی از محل خارج شده بود.

منبع: صدا و سیما

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا