۹ هزار واحد صنعتی غیرفعالند

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اعلام کرد تا پایان شهریور، از تعداد ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ۸۰.۲ درصد فعال و ۱۹.۸ درصد غیرفعال هستند.

اصغر مصاحب، در یکصدمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، به نرخ رشد منفی واحدهای صنعتی غیرفعال در یک سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: بنابه خود اظهاری واحدهای صنعتی، علل عمده غیرفعال بودن واحدها را می‌توان در سه گروه تأمین منابع مالی، تهیه مواد اولیه و نیاز به نوسازی ماشین آلات طبقه‌بندی کرد. همچنین بیش از ۱۰ سال از توقف تولید حدود ۱۳ درصد واحدهای غیرفعال می‌گذرد.

برنامه‌ریزی برای تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز از جمله اهداف دیگری بود که وی به آن‌ها اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش مشکلات موجود (کمبود منابع اعتباری)، مشارکت با بخش خصوصی برای ایجاد، بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها، از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگر این نشست با طرح پیشنهاداتی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در اجرای پروژه‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌ها، بر اصلاح اساسنامه این سازمان تأکید کرد.

مصاحب بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط فعالیت تولید کنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از جمله اهداف مهم سازمان متبوع خود عنوان و خاطرنشان کرد: به این منظور ۱۱ قانون که اصلاح آن‌ها منجر به بهبود شرایط تولید می‌شود، احصا و به همراه پیشنهادات لازم به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منعکس شده است.

منبع: وزارت صمت

دکمه بازگشت به بالا