ربیعی: کم‌اهمیت‌ دانستن تحریم‌ها بیرحمانه‌تر از اعمال تحریم‌هاست

سخنگوی دولت تاکید کرد که کم اهمیت تر دانستن تحریم‌ها بیرحمانه تر از اعمال تحریم‌هاست و کسانی که تحریم‌ها را کمتر اهمیت می‌شمارند به شایستگی مردم ایران برای خودباوری اعتقاد ندارند.

علی ربیعی امروز در نشست خبری گفت: حتی دادگاه‌های بین المللی رژیم آمریکا را به  واسطه آسیب زدن به ایران به واسطه تحریم‌ها محکوم می‌کنند. جامعه جهانی از قانون شکنی دولت ترامپ علیه مردم ایران به حقیقت روی آورده است. کم اهمیت تر دانستن تحریم‌ها بیرحمانه تر از اعمال تحریم‌هاست و کسانی که تحریم‌ها را کمتر اهمیت می‌شمارند به شایستگی مردم ایران برای خودباوری اعتقاد ندارند ما باید از مزیت‌های جهانی استفاده کنیم و سیاست‌های ظالمانه ای که آمریکا علیه ما داشته را به عقب برانیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در مورد مشکلات مردم محتاج نقد اجتماعی هستیم، اظهارداشت: من حتی نقد بدون راهکار را هم می‌پسندم. نقد و شالوده شکنی کار نادرستی نیست. نقد به ما کمک می‌کند که آسیب‌ها را بشناسیم اما متاسفانه نقدها اجتماعی و اقتصادی نیست بلکه سیاسی است و امروز نقدهای سیاسی زیادی همه ما می شنویم.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری یادآورشد: بنای دولت ایجاد فضای آرام برای همه دلسوزانی است که می‌خواهند از رنج مردم و آلام جامعه بکاهند.ما نیاز به فضای آرام داریم و نیازمند نشان دادن انسجام به تصمیم گیرانی در خارج هستیم که می خواهند نشان بدهند ایران در حال فرو ریختن است.

 وی یادآورشد: شما ببینید از انتخابات آمریکا چه کسانی نگران هستند و کدام شبکه‌های فارسی زبان در این مدت بی‌تابانه نگرانی خود را بروز می‌دادند آنها که مصلحت مردم را نمی‌دانند و هیچ چیز از ایران برایشان مهم نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه فضای آرام، انسجام، یکپارچگی و مراعات نوعی آداب در کنار هم بودن را بیش از گذشته نیازمند هستیم، افزود: به طور کلی بنابر عدم پاسخگویی در دولت است. پاسخ‌ها باید در حد روشن شدن فضا و ابهام باشد و هیچ پاسخ توهین آمیز یا پاسخی که کسی را متهم می‌کند از سوی دولت داده نخواهد شد.

واگذاری‌های مهمی در حوزه نفت و گاز خواهیم داشت

 ربیعی با بیان اینکه اجازه نداریم مناقشات جدیدی ایجاد کنیم، خواستار مقایسه شرایط در دولت‌های مختلف شد و افزود: در شرایط تحریم را در دوره‌ای که چند برابر درآمد ارزی بود و دوره ای که درآمد ارزی ناچیز بود را مقایسه کنید. حتی رنج و سختی تورمی را با وجود محدودیتهای ارزی مقایسه کنید و بعد نتیجه بگیرید.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با شرایطی که بورس پیدا خواهد کرد دارایی‌های بسیار مهمی را در فرایند واگذاری داریم. دارایی‌هایی که به موقع اعلام خواهد شد و قطعاً استقبال خوبی هم از عرضه این دارایی‌ها در حوزه نفتی و گازی صورت خواهد گرفت.

طرح جدید قیر رایگان دارای تبعات کمتر اقتصادی نسبت به طرح اولیه است

وی ادامه داد: در مجموع نباید فضایی فراهم کنیم که خرید و فروش اینها به نوعی اخلال محسوب شود. البته برخی مدیران هم مقاومت می‌کنند و گاهی منافع سازمانی و شرکتی را ترجیح می‌دهند که با اختیاراتی که برای رئیس بورس گرفته شده، اینها روز به روز محدود می‌شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص تصویب طرح قیر رایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح نهایی که به تصویب شورای نگهبان رسیده، دارای چارچوب مشخص و براساس دیدگاه های کارشناسی نهایی شده و قابلیت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه دولت صرفا از محل اعتبارات عمرانی قیر خریداری می‌کند و در اختیار دستگاه های اجرایی مشخص قرار می‌دهد، گفت: تصور همکاران من در سازمان برنامه و بودجه این است که این طرح نسبت به طرح قبلی از تبعات منفی کمتری برخوردار است.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری اضافه کرد: این طرح با این قید که برای پروژه های عمرانی از آن استفاده خواهد شد و در چارچوب بودجه عمرانی خرید انجام خواهد گرفت تبعات منفی مسائل قبل را ندارد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا