فروشندگان گوشت گوسفندي: تعطيلات تاثيري در بازار گوشت ندارد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام کرد تعطيلات تاثيري در بازار گوشت ندارد درحالی‌که رئیس شورای دام چند روز پیش گفته بود با آغاز تعطیلات اجباری رکود بر بازار گوشت بیش از گذشته تشدید و‌ ممکن است زیان دامداران را به همراه داشته باشد .

علي اصغر ملکي رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي تهران گفت: هر کيلو شقه گوسفندي با نرخ ۱۰۸ هزار تومان به مغازه دار و تا ۱۲۰ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه مي‌شود.

او با اشاره به اينکه بازار گوشت رونقي ندارد، اظهار کرد: هم اکنون هر کيلو شقه گوسفندي بدون دنبه بسته به کيفيت ۱۰۵ تا ۱۰۸ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان به مصرفکننده عرضه ميشود.

او با اشاره به تاثير تعطيلات پيش رو بر بازار گوشت افزود: تاکنون تعطيلي براي کار ما پيشبيني نشده و از آنجا که ارزاق استراتژيک، از جمله کالاهاي اولويت دار خانوار هستند، ماشينهاي توزيع اجازه تردد در اين ايام را دارند.

ملکي ادامه داد: متاسفانه ستاد ملي مقابله با کرونا مسائل را يک باره اعلام نمي‌کند و ممکن است محدوديت هاي ساعتي براي شغل ما در نظر بگيرد، اما به طور کلي از آنجايي که ايام پاياني ماه، بازار رونق چنداني ندارد، بايد منتظر ماند و ديد که در ابتداي ماه، ثبات بازار چقدر خود را نشان ميدهد.

رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي درباره اينکه آيا کاهش قدرت خريد خانوار در تعطيلات پيش رو به سبب تعطيلي صنوف بر بازار تاثير گذار است، بيان کرد: هم اکنون بازار رمقي ندارد و بنابر تجربه سنوات گذشته، ۴ تا ۵ روز نخست ماه به سبب واريز حقوق‌ها، تقاضاي نسبي را در بازار شاهد هستيم که مجدد ضعيف مي شود.

او افزود: در ابتداي آبان شتاب خانوار در خريد گوشت بازار را دچار چالش کرد، به همين خاطر به خانوارها توصيه ميشود که شتابزده عمل نکنند چرا که اين مسئله موجب شده دامدار از طريق فضاي مجازي و مطلع شدن از شرايط بازار، نرخهاي دلخواه را اعمال کند.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه کمبودي در عرضه دام نداريم، بيان کرد: بنابر اذعان رئيس سازمان دامپزشکي، دام به ميزان کافي وجود دارد و پشتيباني امور دام بارها متذکر شده که ذخاير گوشت مناسب است و جاي هيچ گونه نگراني نيست.

ملکي قيمت کنوني هر کيلو دام زنده را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قيمت دام بسته به کيفيت ۱ تا ۲ هزار تومان پايينتر و بالاتر از اين رقم هم عرضه ميشود.

رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي در پايان درباره آخرين وضعيت قاچاق دام تصريح کرد: بنابر آمار تا حدي زيادي مرزبانان و مسئولان مربوط با اين موضوع برخورد کردهاند، اما به سبب گستردگي مرزنشيني، در برخي نقاط گاها اختلاف چندبرابري قيمت دام، کولهبران را وسوسه ميکند که ۱ تا ۳ راس دام را با خود ببرند چرا که قيمت کنوني هر دام در کشور ما ۲ ميليون تومان است و آن سوي مرزها ۸ تا ۹ ميليون تومان پول بابت دامهاي ايراني مي دهند.

منبع: اتاق اصناف تهران

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا