کانال‎های سرگرمی از شبکه شاد حذف می‎شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته وزیر آموزش و پرورش، افرادی برخی کانال‎های سرگرمی را ایجاد کرده بودند که به محض شناسایی تعطیل شد؛ زیرا کارکرد اصلی شاد، آموزش است.

محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین تجلیل از دانش‎آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در پاسخ به اینکه آیا افزایش پژوهشسراهای دانش‎آموزی را در دستور کار دارید؟ اظهار کرد: ما در نگاه اول در صدد هستیم که در تمام مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور پژوهشگاه داشته باشیم و هدف آرمانی ما این است که هر مدرسه ما یک مدرسه پژوهنده و کارکرد اصلی مدرسه، پژوهش باشد که در جهت این هدف برنامه‎ریزی شده و آن را توسعه خواهیم داد.

وی افزود: برای توسعه پژوهش در آموزش و پرورش در درجه اول نیازمند آن هستیم که دانش‎آموزان ما با مفهوم پژوهش آشنا شوند، توانایی لازم برای انجام پژوهش را داشته باشند، بتوانند اطلاعات مورد نیاز را جمع‎آوری و طبقه‎بندی کنند و از معلوماتشان به مجهولات پی‎ببرند و آسیب‎شناسی کنند. این مورد جزو قابلیت‎هایی است که در برنامه‎ریزی درسی ما منظور شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکردی را در سال جاری به صورت آزمایشی پیگیری می‎کنیم که رویکرد مساله محور در برنامه‎ریزی درسی برخی پایه‎های تحصیلی است گفت: امر پژوهش در همه مدارس ما هم در قالب برنامه‎ریزی درسی و هم در قالب فعالیت‎های فوق برنامه و همراهی با پژوهش‎سراها با جدیت دنبال می‎شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره ایجاد برخی کانال‎های غیراخلاقی و فسادانگیز در شبکه شاد گفت: فساد که نبوده، به این تعبیر مطرح نکنید. افرادی برخی کانال‎های سرگرمی را ایجاد کرده بودند که به محض شناسایی تعطیل شد؛ زیرا کارکرد اصلی شاد، آموزش است و روی شاد کار دیگری نمی‎کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: متقاضیان بسیاری وجود دارند که می خواهند روی شاد کار اقتصادی کنند اما فعلا تنها کارکرد شاد را آموزشی می‎دانیم. تمام کسانی که روی شاد فعال هستند احراز هویت شده‎اند و معلمین، مدیران و دانش‎آموزان هستند و از سالم‎ترین محیط‎ها برای کار و فعالیت آموزشی است.

وی ادامه داد: همانطور که گفته شد ممکن است کسی که یک زمانی به صورت قراردادی با آموزش و پرورش فعالیت داشته به شاد دسترسی داشته و کانالی ایجاد کرده که آن موارد شناسایی شده به سرعت حذف شده‎اند و همه کسانی که در شاد هستند قابل اعتماد هستند و احراز هویت شده‎اند.

دکمه بازگشت به بالا