قیمت جدید تخم‌مرغ فردا اعلام می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- سخنگوی اتحادیه سراسری مرغداران میهن اعلام کرد با توجه به اینکه ستاد تنظیم بازار دوشنبه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد احتمالاً فردا درباره قیمت تخم مرغ تصمیم‌گیری و نرخ مصوب جدید آن مشخص می‌شود.

ناصر نبی پور در واکنش به افزایش قیمت تخم مرغ در برخی از مناطق شهر، گفت: روند توزیع نهاده‌ها طی روزهای گذشته بهبود یافته و بازار رو به تعادل است. مرغداران نیز هر کیلوگرم تخم مرغ را با نرخ مصوب ۱۲ هزار تومان تحویل میادین میوه و تره بار می‌دهند و درمیدان‌ها نیز قیمت برای مصرف کننده نهایی حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز در ازای نهاده‌های تحویلی به مرغداران، تخم مرغ دریافت می‌کند.

این فعال بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی طی هفته‌های گذشته و نیز افزایش سایر هزینه‌های تولید از جمله واکسن، کرایه حمل و نقل و… گفت: در همین راستا ما دیروز مدارک خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کردیم و با توجه به اینکه ستاد تنظیم بازار دوشنبه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد احتمالاً فردا درباره قیمت تخم مرغ تصمیم‌گیری و نرخ مصوب جدید آن مشخص می‌شود.

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران: حواله تا ۵۰۰ کيلوگرم صادر مي‌شود

به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران تخم مرغ در بازار کمبودي ندارد و اين اتحاديه از روز چهارشنبه گذشته ( ۲۶ آذر) صدور حواله را براي فروشندگان عضو اين اتحاديه در تهران آغاز کرده است.

مهدي يوسف خاني، رئيس اتحاديه صنف فروشندگان پرنده و ماهي تهران گفت: براي تنظيم بازارهم اکنون اتحاديه صنف فروشندگان پرنده و ماهي تهران براي فروشندگان مرغ و تخم مرغ حواله‌هاي ۳۰۰ تا ۵۰۰ کيلوگرمي به قيمت ۱۳ هزار تومان صادر مي‌کند و فروشندگان بايد آن را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم عرضه کنند.

او با بيان اينکه تخم مرغ به اندازه کافي توليد مي شود، اما مرغداران به قيمت آن اعتراض دارند، گفت: براي تامين تخم مرغ مورد نياز بازار اين اتحاديه به تمام اعضاي خود اعلام کرده براي دريافت حواله تخم مرغ به اتحاديه مراجعه کنند.

يوسف خاني تصريح کرد: اتحاديه مرکزي مرغداران ميهن متعهد شده تخم مرغ مورد نيازبازاررا براي شرکت پشتيباني امور دام را تامين کند ولي ظاهرا به علت اعتراض مرغداران به قيمت مصوب، نمي‌توانند تخم مرغ مورد نياز پشتيباني امور دام را تامين کند.

رئيس اتحاديه صنف فروشندگان پرنده و ماهي تهران اظهارکرد: ظاهرا مرغداران تامين کننده تخم‌مرغ از نرخ مصوب آن راضي نيستند و ممکن است تمايلي به عرضه آن براي تنظيم بازارنداشته باشند.

او با اشاره به قيمت مصوب مرغ نيز دربازارگفت: مرغ هم در بازار به اندازه کافي در بازار عرضه مي شود و هيچ کمبودي در بازار نيست.

يوسف خاني بيان کرد: قيمت مصوب تنظيم بازار مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و هيچ کس اجازه ندارد مرغ را بالاتر از اين قيمت به مردم بفروشد.

منبع: مهر

دکمه بازگشت به بالا