کشف ۳۵ میلیاردی کالای قاچاق در تهران

پایگاه خبری افق و اقتصاد -رئيس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ از کشف یک هزار و ۱۶۳ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی بیان کرد: بیست و هفتم آذرماه خبری مبنی بر اینکه تعدادی از رانندگان خودروهای شوتی مقادیری کالای قاچاق را در انباری در  جنوب  تخلیه و سپس این کالاها در فرصت مناسبی به اتباری در مرکز تهران انتقال می‌یابد، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

عنوان کرد: هویت مالک انبارها و نشانی دقیق هر دو انباری شناسایی شد  و تیمی از کارآگاهان به نشانی انباری در جنوب تهران  اعزام  و مشخص شد روز گذشته یک دستگاه کامیون به محل  انباری مراجعه و تعدادی پارچه‌های قاچاق در این محل تخلیه و مالک کالاها در صدد می‌باشد که در فرصت مناسب دیگری این کالاهای را به انباری در بازار تهران انتقال دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: در شاخه دیگری از بررسی‌های اولیه  مشخص شد که انبار بازار تهران در واقع ساختمان متروکه‌ای فاقد از سکنه می باشد که مالک کالاهای قاچاق این مکان را محلی برای دپوی کالای قاچاق تبدیل و به مروز زمان کالاهای قاچاق را  در بازار مصرف عرضه می‌کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های قضایی در دو عملیات مستقل از هر دو انباری بازدید شد، اضافه کرد: در مجموع از  هر دو مکان یک هزار و ۱۶۳ طاقه پارچه قاچاق  فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف و هر دو بازار دار اظهار کردند اموال متعلق به آنها بوده و متعلق به مالک انباری ها است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی در ادامه اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند و تمامی اموال کشف شده به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران تحویل شد.

منبع: پايگاه خبري پليس

دکمه بازگشت به بالا