تکذیب ساخت ظروف تفلون از قوطي‌هاي بازيافتی نوشابه‌ها

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومينيوم تهران برخي شايعه مي‌کنند که توليدکنندگان ظروف تفلون از قوطي هاي آلومينيومي نوشابه‌هاي بازيافتي استفاده مي کنند در حالي که توليدکنندگان اين ظروف براي حفظ کيفيت محصولات خود از اين ضايعات آلومينيومي استفاده نمي‌کنند.

علي مرادي، رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومينيوم تهران ،با اشاره به کاهش ۵۰ درصدي توليد ظروف آلومينيومي گفت: از زمان شيوع بيماري کرونا در کشور و کاهش مشتري به علت شرايط اقتصادي توليد ظروف آلومينيومي نيز ۵۰ درصد کاهش يافته است.

او افزود: توليد‌کنندگان ظروف آلومينيومي و تفلون براي توليد اين ظروف از شمش‌هاي آلومينيومي که در بورس عرضه مي‌شود، استفاده مي‌کنند.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومينيوم تهران با اشاره به افزايش هزينه‌هاي توليد ظروف تفلون و آلومينيومي بيان کرد: شمش آلومينيوم در بورس هر کيلو ۳۰ هزار تومان بود اما هم اکنون به بيش از ۷۲ هزار تومان افزايش يافته و اين در رشد قيمت ظروف بسيار موثر بوده است.

مرادي با بيان اينکه افزايش هزينه هاي توليد از جمله دستمزد کارگران و هزينه‌هاي خدمات عمومي درآمد توليدکنندگان ظروف و فروشندگان را به نصف کاهش داده است، گفت: همه واحدهاي صنفي تقريبا بيش از ۵۰ درصد درآمد خود را از دست داده اند.

۵۰ درصد کارگران به ناچار کاهش يافته است

رئيس اتحاديه سازندگان وفروشندگان ظروف آلومينيوم تهران تاکيد کرد: تعداد نيروي انساني که در واحدهاي صنفي توليد ظروف آلومينيمي و تفلون کار مي‌کردند به ناچار ۵۰ درصد کاهش پيدا کرده، ضمن اينکه دستمزد کارگران نيز به علت تامين معيشت آن‌ها افزايش يافته است.

وي تصريح کرد: از طرفي تعطيلي و محدوديت‌هاي بيماري کرونا سبب شده فروش واحدهاي صنفي عرضه کنندگان ظروف آلومينيمي و تفلون در تهران بسيار کم شود.

رئيس اتحاديه سازندگان وفروشندگان ظروف آلومينيوم تهران به برنامه پرداخت تسهيلات بانکي به واحدهاي صنفي که نيروي انساني خود را تعديل نکنند، اشاره کرد و گفت: از اين تسهيلات نيز هيچ يک از همکاران ما استفاده نکرده است، چون با توجه به افزايش قيمت‌ها آنچنان رقم قابل توجهي نيست.

او بر حمايت دولت از تمام واحدهاي صنفي و توليد‌کنندگان تاکيد کرد و افزود: در شرايطي که کاسبي بسيار کساد شده انتظار ما از دولت اين است که در دريافت ماليات‌ها و کسورات بيمه تامين اجتماعي از فعالان اقتصادي حمايت کند تا اين مشکلات که پيش آمده برطرف شود.

منبع: اتاق اصناف تهران

دکمه بازگشت به بالا