جزئیاتی از واگذاری مهد کودک‎ها به آموزش و پرورش

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس مصوبه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیات واگذاری امر تربیت کودکان از صفر تا شش سال از مهدکودک ها تا پیش‎دبستانی به صورت یکپارچه به وزارت آموزش و پرورش سپرده شده است، گفت که قرار شده هرچه زودتر کار کارشناسی انجام و جزئیات اجرایی شدن مصوبه ارائه و سپس اعلام شود.

رضوان حکیم‎زاده، با بیان اینکه پیرو مصوبه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی امر تربیت کودکان صفر تا شش سال به آموزش و پرورش سپرده شد، اظهار کرد: بر این اساس، کلیات واگذاری امر تربیت کودکان از صفر تا شش سال از مهدکودک‎ها تا پیش‎دبستانی تصویب و به صورت یکپارچه به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد.

وی افزود: قبلا تقسیم‌بندی زیر چهار سال و چهار تا شش سال را داشتیم که البته کلیه کودکانی هم که به مهدکودک می‎رفتند طبق گزارش رئیس سازمان بهزیستی، ۸۰ درصدشان در همین گروه سنی چهار تا شش سال قرار داشتند و مشمول قانون آموزش و پرورش می‎شدند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۰ درصد کودکان در مهدهای کودک، زیر چهارسال سن دارند، گفت: کلیات واگذاری و یکپارچه بودن مدیریت، برنامه‎ریزی، سیاست‎گذاری و نظارت تربیت کودکان صفر تا شش سال به آموزش و پرورش واگذار شده است و جزئیات آن پس از نهایی شدن در جلسات کارشناسی اعلام می‎شود.

حکیم‎زاده درباره زمان تدوین و نهایی شدن شیوه‎نامه اجرایی مصوبه مذکور گفت: قرار شده هرچه زودتر کار کارشناسی انجام و جزئیات اجرایی شدن مصوبه ارائه و سپس اعلام شود.

وی درباره گروه سنی مشمول این مصوبه توضیح داد و اظهار کرد: به صورت یکپارچه تمام کودکان زیر شش سال را در بر می‎گیرد و البته خب در گذشته هم مسئولیت کودکان چهارسال طبق قانون سال ۹۵ مجلس از حیث محتوا و برنامه بر عهده آموزش و پرورش بود و بهزیستی مسئولیت اجرا و نظارت را برعهده داشت که از این پس یکپارچه دیده می‎شود.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا