دستور وزیر آموزش و پرورش برای اجرای مصوبه تغییرکاربری و فروش اموال مازاد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به مصوبه‎ای که هفته گذشته مجلس داشت اشاره کرد و گفت که این مصوبه مربوط به تغییرکاربری و فروش اموال مازاد است که وزیر دستور داد با جدیت و سلامت کامل دنبال شود.

قاسم احمدی لاشکی در شانزدهمین نشست «گفت‎وگوی هفته» وزیر آموزش و پرورش که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور از طریق ویدئوکنفرانس و شبکه شاد برگزار شد، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش چندان مباحث مالی ندارد و اکثر مسائل آن آموزشی و تربیتی است گفت: ما دستگاه نظارتی در بدنه وزارتخانه را داریم. ۴۳ هیات بدوی تخلفات اداری و سه هیات تجدید نظر داریم و خوشبختانه میزان پرونده‎ها ۳۶ صدم درصد است و به نیم درصد هم در سال نمی‎رسد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علت این است که دستگاه تعلیم و تربیت نهاد مقدسی است و تخلفات کمتری در آن رخ می‎دهد. در استان‎ها ۹۹ درصد پولی که تخصیص می‎یابد مربوط به حقوق و مزایا است و در کل وزارتخانه هم حدود ۹۶.۵ درصد کل بودجه مربوط به حقوق و مزایا است.

وی به مصوبه‎ای که هفته گذشته مجلس داشت و البته مربوط به مجلس قبلی بود و یکی دوبند آن مانده بود که شورای نگهبان رفع اشکال کرد اشاره کرد و گفت: این مصوبه مربوط به تغییرکاربری و فروش اموال مازاد است که وزیر دستور داد با جدیت و سلامت کامل دنبال شود.

احمدی لاشکی اضافه کرد: در بحث عوارض شهرداری‎ها و … نیازمند همکاری و کمک دیوان محاسبات هستیم. اینکه مصوبه‎ای آمد مبنی بر اینکه شهرداری سه درصد عوارض را به آموزش و پرورش بدهد و قانون قبلی سهم پنج درصدی را ملغی کرد و اصلاحیه‎ای زد، حمایت‎هایی را نیاز دارد و لازم است که هوای آموزش و پرورش را داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا