جهانگیری: صنعت نفت و گاز بیشترین فشارها را در دوره تحریم متحمل شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه صنعت نفت و گاز بیشترین فشارها را در دوره تحریم متحمل شد، گفت:‌ بخش نفت و گاز و پتروشیمی به اندازه‌ای برای توسعه کشور مهم است که توسعه باید پیرامون صنعت نفت شکل بگیرد.

اسحاق جهانگیری در نشست کارگروه رفع موانع جهش تولید با اشاره به گزارش ارائه شده از عملکرد وزارت نفت برای تحقق جهش تولید، این گزارش را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: بخش نفت و گاز و پتروشیمی از اهمیت فراوانی برای توسعه کشور برخوردار است به طوری‌ که می‌توان گفت توسعه کشور باید پیرامون صنعت نفت شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران فشارها و تحریم‌های ظالمانه، صنعت نفت بیشترین فشارها را در بخش تولید و صادرات متحمل شد اما با اتکا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توانمندی کارشناسان و مدیران این صنعت، بخشی از این فشارها و کاستی‌ها جبران شد.

معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از عملکرد وزارت نفت و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، از وزارت نفت خواست موانع اصلی پیش روی جهش تولید و تحقق برنامه های خود را احصا و در یکی از جلسات آتی ارائه کند تا تصمیمات لازم برای رفع این موانع اتخاذ شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری

دکمه بازگشت به بالا