کاهش ۶۰ درصدی بستری‌های کرونا در تهران

پایگاه خبری افق و اقتصاد- فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش ۶۰ درصدی بستریهای کرونا در استان تهران خبر داد.

علیرضا زالی در جلسه شورای فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، از کاهش موارد ابتلای جدید به کرونا، بیماران بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه و مراجعان سرپایی در سه هفته اخیر در استان تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز اخیر این الگوی کاهش از شیب تندتری برخوردار بوده است، یادآور شد: از ابتدای آذر تا کنون، مجموع تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها نسبت به مهر و آبان ۶۰ درصد کاهش داشته است.

زالی میزان کاهش در تعداد بیماران بستری شده در بخش مراقبت‎های ویژه را از آذر تا کنون نسبت به مهر و آبان ۳۶.۵ درصد و میزان کاهش مراجعات سرپایی را ۶۰ درصد عنوان کرد.

الگوی شیوع کرونای تهران در سه هفته اخیر تغییر کرد

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای در تهران را یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آمار کرونایی استان تهران عنوان کرد.

وی افزایش میزان استفاده از ماسک توسط شهروندان و گسترش توزیع ماسک‌های رایگان و ارزان قیمت توسط نیروهای بسیج، سپاه، هلال‎احمر و همچنین خیرین را از دیگر اقدامات موثر در کاهش میزان شیوع کرونا در تهران دانست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران همچنین اعمال محدودیت خروج از استان‌های نارنجی و قرمز را در کنترل کرونا بسیار موثر دانست.

زالی با اشاره به نقش پررنگ اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا، توضیح داد: اعمال این طرح نقش موثری در ردیابی سریع بیماران در سطح محلات دارد.

دکمه بازگشت به بالا