حلب روغن ۱۲۰ هزار تومانی در بازار آزاد ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد – به گفته رئيس اتحاديه قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران دلالان و واسطه‌ها با چندين برابر قيمت روغن مخصوص قنادي را دربازاربه فروش مي رسانند.

علي بهرمند، رئيس اتحاديه قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران با بيان اينکه کار شيريني پزي در برخي از واحدها واحدهاي صنفي تعطيل شده است، گفت: براي آماده کردن شيريني خشک شب عيد هم اکنون بايد روغن مخصوص قنادي در بين واحدهاي صنفي ما توزيع شود در غير اين صورت، اگر اسفند اين روغن را به ما تحويل دهند به درد همکاران ما نمي خورد.

وي گفت: تاکنون براي دريافت سهميه روغن مخصوص قنادان مکاتبات زيادي با مراجع قانوني انجام شده است اما نتيجه‌اي نداشته است، هرچند که مسئولان قول داده‌اند اين مشکل را براي ما حل و فصل کنند.

بهرمند افزود: برخي از دلالان حلب هاي ۱۰ کيلو روغن نباتي مخصوص قنادان را که ۱۲۰ هزار تومان قيمت دارد دربازارآزاد به بيش از ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي رسانند.

وي يادآورشد: آخرين بار حدود ۴۵ روز پيش يک سهميه ۳۵۰ تني در بين واحدهاي صنفي قنادان در تهران توزيع شد و از آن پس ديگر نتوانستيم روغن تهيه کنيم و همکاران ما در شيريني پزي ها با کمبود شديد روغن مواجه هستند.

قيمت شکر نيز از ۷ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزايش يافته است که با احتساب کرايه حمل و نقل قيمت آن به ازاي هر کيلوگرم به ۱۲ هزار تومان مي رسد

رئيس اتحاديه قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران در عين حال تاکيد کرد: از طرفي قيمت شکر نيز از ۷ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزايش يافته است که با احتساب کرايه حمل و نقل قيمت آن به ازاي هر کيلوگرم به ۱۲ هزار تومان مي رسد .

رئيس اتحاديه قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران تصريح کرد: هرچند که سازمان حمايت اعلام کرده که افزايش قيمت شکر غيرقانوني است اما کسي به حرف اين سازمان گوش نمي دهد.

تا پايان سال قيمت شيريني افزايش نخواهد يافت

بهرمند بيان کرد: اگرچه اکنون با افزايش قيمت مواد اوليه مصرفي در قنادي ها مواجه هستيم، اما تا پايان سال قيمت شيريني افزايش نخواهد يافت.

رئيس اتحاديه قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران اظهارکرد: هم اکنون چهار هزار واحد صنفي شيريني پزي و قنادي در استان تهران منتظر توزيع روغن مخصوص قنادي هستند و اگر هر يک از اين واحدهاي صنفي روزانه ۲۰ کيلوگرم روغن نياز داشته باشند به طور متوسط ماهانه ۸۰ هزار کيلو روغن بايد در بين واحدهاي صنفي ما توزيع شود.

۴ هزار و ۸۰۰ تن روغن مخصوص قنادي نياز واحدهاي صنفي تا پايان سال

رئيس اتحاديه قنادي، شيريني فروشي و کافه قنادي تهران متوسط ماهانه مصرف روغن را در قنادي هاي تهران دو هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: تا پايان سال جاري بايد چهار هزار و ۸۰۰ تن روغن مخصوص قنادي در اين واحدهاي صنفي توزيع شود تا همکاران ما بتوانند در روزهاي پاياني سال نسبت به توليد شيريني مورد نياز مردم در استان تهران اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا