فاز ۳ شبکه آموزشی شاد رونمایی شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- در دومین روز از دهه فجر، آئین رونمایی از فاز ۳ شبکه آموزشی شاد برگزار شد.

در دومین روز از دهه فجر، آئین رونمایی از فاز ۳ شبکه آموزشی شاد با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و همچنین مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها برگزار شد.

مسئول شبکه آموزشی شاد در این آیین اظهار کرد: آموزش‌وپرورش برای اولین بار اقدامی اساسی برای ورود به عرصه آموزش ترکیبی فراهم آورد.

سید حسن‎الحسینی وی اظهار کرد: پلتفرم آموزشی شاد با شیوع کرونا و در راستای ادامه روند آموزش، طراحی و راه‌اندازی شد و توانست ضمن ایجاد فضایی امن و سالم در بستر فضای مجازی برای حضور دانش‎آموزان، در مدت بسیار کوتاهی ارتقا یابد.

الحسینی افزود: پلتفرم پیام‌رسان شاد در مدت کوتاهی در فاز دوم و سوم ارتقا یافت و توانست تبدیل به پلتفرم آموزشی – تعاملی شود تا از این طریق آموزش و یادگیری در بستر فضای مجازی کارآمدتر و مؤثرتر شود.

مسئول شبکه آموزشی دانش آموزان ضمن اشاره به رویکرد توانمندسازی کاربران در استفاده از بستر فضای مجازی، تصریح کرد: یکی از اهداف مسئولان نظام تعلیم و تربیت در راه‎اندازی شبکه شاد، ارتقای ظرفیت و توانمندسازی کاربران در بهره‌برداری از بستر فضای مجازی است و این موضوع می‌تواند در آینده کشور تأثیر فراوانی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز در شبکه شاد گفت: شبکه شاد، توانست از ورود دانش‎آموزان به فضای ناسالم در بستر مجازی جلوگیری کند و فضایی امن و سالم برای دانش‎آموزان به وجود آورد تا از دغدغه خانواده‌ها کاسته شود. آموزش‌وپرورش با راه‌اندازی این شبکه وسیع توانست برای اولین بار اقدامی اساسی برای ورود به عرصه آموزش ترکیبی فراهم آورد و انتظار می‌رود با تلاش بیشتر همکاران و حمایت خانواده‌ها و معلمان بتوانیم پارادایم جدید آموزشی را تقویت کرده و در پسا کرونا هم بتوانیم با استفاده از ظرفیت شاد از آموزش مجازی بهره ببریم.

وی گفت: امروزه در دنیا سواد به خواندن و نوشتن محدود نخواهد شد و افرادی باسواد محسوب می‌شوند که بتوانند از انواع سوادها بهره‌مند باشند. در این زمینه در شبکه شاد توانایی تعریف انواع سواد برای دانش‎آموزان وجود دارد که این امکان از طریق کتب درسی امکان‌پذیر نبود.

الحسینی ادامه داد: شبکه شاد امروز دارای امکاناتی از قبیل استقرار سیستم احراز هویت کاربران است. ایجاد گروه های درسی با عضویت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار گروه درسی و انجام عملیات تعامل درسی بین دانش‎آموزان و معلمان، راه‌اندازی ۳۰۰ هزار کانال آموزشی و اطلاع‌رسانی در شبکه شاد، موفق به جلب رضایت بیش از ۸۰ درصد کاربران شده است.

 مسئول شبکه شاد گفت: روزانه بیش از ۶۰۰ هزار کلاس آنلاین به‌صورت زنده در شبکه شاد برگزار می‌شود. همچنین شاد دارای سیستم پایش مدیران است که مدیران مناطق و مدارس می‌توانند با ایجاد تنظیماتی مربوط به خود آن را طبق شرایط مدرسه و منطقه خودتنظیم کنند.

الحسینی با اشاره به سراسری بودن خدمات ارائه‌شده از طریق شبکه شاد و اهمیت این پوشش همگانی گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۸ میلیون فایل و ۲۱ میلیون پیام از طریق شاد ارسال می‌شود که با احتساب تعداد دانش‎آموزان عضو شاد می‌توان گفت هر دانش‌آموز روزانه ۲۴ پیام و ۷ فایل را از طریق شبکه شاد جابجا می‌کند و این سطح بالای ارتباط را در شاد می‌رساند.

بر این اساس؛ در این مراسم پیرامون موضوعاتی ازجمله؛ آینده شاد، برنامه‌های توسعه‌ای شاد و پسا کرونا، تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها، مقایسه ایران و سایر کشورهای دنیا در مواجهه با برنامه‌های آموزش مجازی در شرایط کرونایی، آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی در شاد، معرفی شادنما و برنامه‌های آن، معرفی برنامه‌های ورزش صبحگاهی و استعدادیابی ورزشی، خدمات ویژه دانش‎آموزان استثنایی، معرفی سامانه جدید گزارش‌گیری، معرفی خدمات ویژه روسای فناوری استان‌ها و اعلان مقررات مدیریت کانال‌ها و گروه‌ها، معرفی تدریس برتر، معرفی آزمون‎ساز، نسخه وب، جنگ شادی و … سخنرانی‎هایی ارائه شد و در پایان از این سامانه جدید با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

دکمه بازگشت به بالا