۹ پروژه بیمارستانی با ۸۲۲ تخت بیمارستانی افتتاح شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- ۹ پروژه بزرگ بیمارستانی در سطح کشور که با ظرفیت ۸۲۲ تخت بیمارستانی و اعتباری بالغ بر هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان ساخته شده و برای حداقل هزار و ۷۱۳ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، در هفدهمین آیین پویش ره سلامت و با حضور رئیس‎جمهوری و وزیر بهداشت به طور همزمان افتتاح شد.

این پروژه‎ها شامل بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی باغملک خوزستان، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهر قدس، بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر با ظرفیت ۱۱۰ تخت، بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی سردار سلیمانی تویسرکان، مرکز تخصصی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی بجنورد، بیمارستان ۶۸ تختخوابی تخصصی زنان و زایمان اسفراین، مرکز درمانی تخصصی آیت‎الله رفسنجانی شهربابک کرمان، طرح توسعه ۱۲۰ تختخوابی بیمارستان بوعلی ساری و طرح توسعه ۷۰ تختخوابی بیمارستان ۱۷ شهریور آمل است.

بیمارستان باغملک با ظرفیت ۱۴۰ تختخواب و زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۵۹ میلیارد تومان ساخته شده و دارای بخش‎های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‎های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری است.

بیمارستان شهر قدس با ظرفیت ۱۶۰ تخت در زمینی با زیربنای ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع و بخش‎هایی مانند بستری، جراحی، اورژانس، بلوک زایمان، مراقبت‎های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری با اعتباری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

بیمارستان شهدای هسته‎ای بوشهر در زمینی با زیربنای ۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۱۰ تخت و اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان انرژی اتمی ساخته و تجهیز شده و دارای بخش‎های بستری، جراحی، اورژانس، سی‎تی‎اسکن، آزمایشگاه و تصویربرداری است.

بیمارستان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تویسرکان با ظرفیت ۱۵۴ تخت بیمارستانی در زمینی با زیربنای ۱۶ هزار و ۹۳۴ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۱۴ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده و دارای بخش‎های بستری، جراحی، مراقبت‎های ویژه، بلوک زایمان، اورژانس، آزمایشگاه و تصویربرداری است.

مرکز تخصصی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی بجنورد توسط بنیاد امور بیماری‎های خاص با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در زمینی با زیربنای سه هزار و ۶۳۰ متر مربع ساخته و تجهیز شده که دارای بخش‎های دیالیز، شیمی درمانی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک‎های تخصصی است.

مرکز درمانی تخصصی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی شهربابک نیز توسط بنیاد امور بیماری‎های خاص در زمینی با زیربنای سه هزار و ۱۵۰ متر مربع ساخته شده و دارای بخش‎های دیالیز، شیمی درمانی، تالاسمی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک‎های تخصصی است که برای ساخت و تجهیز آن، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اسفراین با ظرفیت ۶۸ تخت بیمارستانی در زمینی با زیربنای سه هزار و ۸۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده و دارای بخش‎هایی مانند زنان، نوزادان، مراقبت‎های ویژه نوزادان و اتاق عمل است.

طرح توسعه ۱۲۰ تختخوابی بیمارستان بوعلی ساری با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر و اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان شامل بخش‎های اورژانس، بستری، جراحی، مراقبت‎های ویژه، اتاق‎های عمل است.

طرح توسعه ۷۰ تختخوابی بیمارستان ۱۷ شهریور آمل نیز در زیربنای ۴ هزار متر مربع شامل بخش‎های بستری، اورژانس، بستری داخلی، سی‎تی‎اسکن و تصویربرداری است که برای ساخت و تجهیز آن، ۶۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

منبع: وزارت بهداشت

دکمه بازگشت به بالا