وزیر صمت: مرغ با قیمت مصوب به بازار برمی‌گردد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه توزیع نهاده خوراکی دام بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است از برگشت تعادل به بازار ظرف چند روز آینده خبر داد و عنوان کرد مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی ظرف چند روز آینده نسبت به توزیع و عرضه مرغ در بازار اقدام کند.

علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار و مشکلات مربوط به تامین نهاده خوراکی دام گفت: وزارت صمت طبق مسئولیتی که دارد نهاده را به صورت مرتب در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌دهد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نهاده‌ها از بندرعباس تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌شوند، افزود: شبکه توزیع نهاده در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه به زودی قیمت مرغ در بازار به حالت تعادلی برمی‌گردد، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه مجددا ظرف چند روز آینده نسبت به توزیع و عرضه مرغ در بازار اقدام خواهد کرد و قیمت‌ها مجدداً به حالت تعادلی برمی‌گردد.

تعیین قیمت مرغ بر اساس گزارشات وزارت جهاد کشاورزی بوده است

رزم‌حسینی در ادامه به بازار خودرو اشاره کرد و افزود: طبق قانون، شورای رقابت مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را برعهده گرفته است و بر اساس آن هر سه ماه یکبار با توجه به تورم، قیمت‌های جدید را اعلام می‌کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت روند قیمت‌های بازار خودرو‌های داخلی در چند ماه اخیر را نزولی توصیف کرد و افزود: خودرو‌های خارجی نیز با رکود مواجه شده است و به قیمت‌ها رو به کاهش است.

وی با یادآوری سیاست‌های وزارت صمت در حوزه خودرو، تاکید کرد: سیاست وزارتخانه، در راستای افزایش تولید است و در این زمینه موفق بوده‌ایم؛ تولید و ساخت قطعات داخلی هم رشد خوبی داشته است و با رونمایی از دو خودرو جدید در آینده نزدیک، بازار خودرو وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و به زودی شاهد برگشت قیمت‌ها به حالت تعادلی و مناسب خواهیم بود.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا