کدخدایی: هنوز ایرادات بودجه رسما به مجلس ارائه نشده است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه هنوز ایرادات بودجه رسما به مجلس ارائه نشده است، یادآور شد که ممکن است ایرادات تغییر داشته باشد.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری خود ضمن ارائه گزارشی از مصوبات و بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: در طول یکی دو ماه گذشته مصوباتی درباره طرح الحاق دو ماده به قانون مجازات اسلامی و طرح استخدام معلمان حق‌التدریسی داشتیم که مغایرت نکردن آنها اعلام شد.

وی افزود: طرح اصلاح مواد یک و هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیز مغایر نبودن با قانون اساسی و شرع شناخته شد.

کدخدایی در ادامه درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال آینده نیز عنوان کرد: هنوز پاسخ رسمی در این باره ندادیم و دوستان مجلس عجله کردند.

وی افزود: دوستان مجلس نظرات غیررسمی ما را اعلام کردند چرا که ممکن است این ایرادات تغییر کند.

کدخدایی تصریح کرد: نمایندگان مجلس لازم نیست نظرات و جلسات غیررسمی را اطلاع رسانی کنند. ایراداتی که درباره بودجه ۱۴۰۰ مطرح شده در چند بند قابل بیان است.

وی خاطر نشان کرد: ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور وارد کرد همیشه نسبت به لوایح داریم.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ایراداتی به اصل ۵۲ و ۵۳ وارد شد که مربوط به تعیین ردیف و تعیین سقف بود که ۱۰ مورد بود.

وی با یادآوری ۵ ایراد شورای نگهبان به اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی، گفت: مغایرت با اصل ۴۴ نیز ۵ مورد ایراد بود که شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ داشت.

کدخدایی مغایرت با سیاست های کلی نظام را  ۵ مورد دانست و عنوان کرد: ۴ مورد هم فقهای شورای نگهبان ایراد خلاف شرع داشتند.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مغایرت با اصول ۳ بند۹ نیز وجود داشت که تبعیض ناروا شناخته شد که این ایرادات نیز ۲ مورد بود.

وی اضافه کرد: بند ۱۰ اصل ۳ نیز ۷ مورد بود. مواردی از بندها دارای ابهام بود که باید روشن شود.

کدخدایی تصریح کرد: در برخی ایرادات مقصود قانونگذار معلوم نیست لذا وجه مقصود قانون‌گذار باید مشخص شود. هنوز این ایرادات رسما به مجلس ارائه نشده و ممکن است تغییر داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا