کاهش وزنی ۱۱درصدی واردات نهاده‌های دامی

پایگاه خبری افق و اقتصاد- واردات نهاده‌های دامی در ۱۱ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۱رصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۹درصدی را تجربه کرده است.

در ۱۱ماهه سال جاری ۱۴میلیون و ۳۱۵ هزار و ۹۹۴هزار تن نهاده‌های دامی وارد کشور شده است که این رقم در مقایسه با واردات ۱۶میلیون و ۳۱هزار و ۸۳۰تنی نهاده‌های دامی در دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی  ۱۱درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، ارزش دلاری واردات نهاده‌های دامی در ۱۱ماهه سال گذشته ۴میلیارد و ۷۳۴میلیون و ۷۴۰ هزار دلار بوده است که این رقم در سال جاری با کاهش ۹درصدی به ۴میلیارد و ۲۹۶میلیون و ۹۶۰هزار و ۱۶۰دلار رسیده است.

 میزان واردات ذرت در ۱۱ماهه سال جاری ۹میلیون و ۱۹۵هزار و ۹۹۸ تن به ارزش  بیش از ۲میلیارد و ۳۱۲میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات ذرت در ۱۱ماهه سال گذشته به وزن ۸میلیون و ۱۳۳هزار و ۷۸۰ تن به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۸۹میلیون دلار به لحاظ وزنی رشد ۱۳درصدی و به لحاظ ارزشی رشد ۱۶درصدی را نشان می‌دهد.

 در ۱۱ ماهه سال گذشته ۳میلیون و ۷۶۷هزار و ۱۵۰تن جو به ارزش ۹۵۳میلیون و ۷۳۰هزار دلار وارد کشور شده است که مقایسه این میزان با واردات یک میلیون و ۷۰۳هزار  و ۷۸۲ تنی جو به ارزش بیش از ۴۲۲میلیون و ۵۰۷ هزار دلاری در دوره مشابه سال جاری کاهش ۵۵درصدی وزنی و کاهش ۵۶درصدی ارزشی واردات این کالا را نشان می‌دهد.

 در ۱۱ماهه سال جاری واردات کنجاله سویا یک میلیون و ۶۱۵هزار و ۲۶۷تن به ارزش بیش از ۶۹۳ میلیون و ۷۸۶ هزار دلار بوده که در مقایسه با واردات دو میلیون و ۱۴۵هزار و ۶۵۰ تنی این کالا به ارزش ۹۳۱میلیون و ۷۹۰ هزار دلار در دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۲۵ درصدی و کاهش ارزشی ۲۶درصدی را نشان می‌دهد.

 در ۱۱ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۵۰ تن دانه سویا به  ارزش ۸۶۰میلیون و ۵۰هزار دلار وارد کشور شده که این رقم در مقایسه با واردات یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۹۴۸ تنی دانه سویا به ارزش بیش از ۸۶۸میلیون و ۴۵۰هزار دلاری در ۱۱ماهه سال جاری کاهش ۹درصدی وزنی و افزایش یک درصدی ارزش واردات این کالا را نشان می‌دهد.

منبع: اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا