ماجرای سیاه شدن شهرها

پایگاه خبری افق و اقتصاد- طبق آخرین ارزیابی در اپلیکیشن ماسک، روند بستری در شهرستانهای کشور ۶۳ شهرستان در وضع سیاه، ۸۵ شهرستان در وضع فوق قرمز، ۱۷۶ شهرستان در وضع قرمز، ۷۸ شهرستان در وضع نارنجی، ۳۹ شهرستان در وضع زرد و ۷ شهرستان در وضع آبی کرونا هستند؛ اما چندساعت بعد از انتشار این خبر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره رنگ‌بندی سیاه و فوق قرمز کرونایی توضیح داد.

رئیسی، بیان کرد: رنگ سیاه و فوق قرمز در رنگ‌بندی کرونایی به این معنا بوده که وضعیت قرمز است، اما شاخص آمار ابتلا و بستری کرونا بیش از قرمز است؛ باید توجه داشت که مبنای اعلام رنگ ستاد ملی مقابله با کروناست و رنگ‌بندی جدید اعلام شده صحت ندارد.

وی افزود: مبنای رسمی اعلام رنگ‎بندی کرونایی شهرها، ستاد ملی مقابله با کرونا است. رنگ‎بندی جدیدی که روزپنجشنبه اعلام شده است صحت ندارد و باید رنگبندی که ستاد اعلام می‌کند و توسط وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ می‌شود مبنای کار قرار گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه اعلام رنگ سیاه به هیچ وجه درست نیست، تصریح کرد: از نظر تغییر آماری ۶۳ شهر در وضعی هستند که از شاخصی که برای رنگ قرمز در نظر گرفتیم فراتر رفته است به همین دلیل این تعبیر به کار برده شده است که وضع سیاه رنگ است.

دکمه بازگشت به بالا