افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در تهران تا ۱۰ روز آینده

پایگاه خبری افق و اقتصاد- فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از فعالیت ۴۳مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران خبر داد و گفت که تا ۱۰ روز آینده تعداد این مراکز به ۸۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

علیرضا زالی، گفت: هم اکنون ۶۱۹۲ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که ۱۶۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند.

وی جمعیت سالمندان بالای ۸۰سال تهرانی را ۱۸۶هزار نفر و آمار سالمندان ۷۵سال تا ۸۰سال را ۱۷۹هزار و دویست نفر ذکر کرد .

به گفته وی، ۸۰ درصد سالمندان ۸۰سال به بالا ‌واکسینه شدند و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵سال نیز با شتاب در حال انجام است و به محض اعلام وزارت بهداشت گروه سنی بعدی واکسینه می‌شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران راه‎اندازی شده است که تا اوایل هفته آینده تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران افزود : در ۱۰روز آینده تعداد مراکز تجمیعی در تهران به ۸۰مرکز افزایش خواهد یافت.

زالی تاکید کرد: بعد از دریافت واکسن همچنان باید پروتکل‎های بهداشتی و ماسک رعایت شود.

به گفته وی، سطح آنتی‌ها و ایمنی دو هفته پس از تزریق دُز دوم واکسن در بدن فرد ایجاد می‌شود و تا آن زمان همچنان خطر ابتلا به بیماری وجود دارد و شهروندان حتما باید پس از واکسن نیز پروتکل‎ها را بطور جدی رعایت کنند.

دکمه بازگشت به بالا