رئيس اتحاديه تعميرکاران:۸۰ درصد کمپرسور يخچال‌ها بدون شناسنامه واقعي هستند

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته رئيس اتحاديه توليدکنندگان و تعميرکاران صنايع برودتي، تهويه مطبوع، لباسشويي و قطعات يدکي تهران، ۸۰ درصد کمپرسور يخچال‌ها بدون شناسنامه واقعي هستند.

علي جمالي گفت: زماني که لوازم برودتي در منزل نياز به تعمير دارد حتماً بايد به صورت حضوري کارشناسان به محل اعزام شوند. اين موضوع در اوضاعی که بيماري کرونا اوج گرفته، بسيار ريسک بالايي دارد و طبيعتا باعث تشديد زنجيره کرونا خواهد شد.

جمالي بيان کرد: صنف ما جز مشاغل گروه يک است و بنابراين تعطيل‌بردار نيست، يعني در شرايط قرمز هم بايد فعال باشد. متأسفانه خيلي از کارشناسان ما به دليل همين مراجعات به کرونا مبتلا شدند و در اين بين حدود ۲۰ نفر از همکاران خود را از دست داديم.

او با اشاره به تأثيرات کرونا بر فعاليت اين صنف به کرونومي گفت: در پاندمي کرونا به طور کلي تعداد مراجعات مردمي براي تعمير وسايل کاهش نسبي پيدا کرده است اما از سوي ديگر گران شدن بسياري از لوازم خانگي نو، باعث افزايش تمايل عمومي به تعمير و بازسازي لوازم قديمي شده است. اين موضوع هم به‌رغم بيماري کرونا، همچنان بازار صنف تعميراتي‌ها را حفظ کرده است.

جمالي افزود: البته در ادامه همين روند، واردات قطعات يدکي لوازم خانگي افزايش يافت و متاسفانه به دليل نبود نظارت دقيق، کالاهاي نامرغوب بسيار وارد بازار کشور شد.

او ادامه داد: همين نبود نظارت‌ها باعث شد تا واردات در قطعات يدکي لوازم خانگي مانند کمپرسورها بسيار بي‌کيفيت باشد. به جرات مي‌توانم بگويم ۸۰ درصد کمپرسور يخچال‌ها بدون شناسنامه واقعي هستند.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و تعميرکاران صنايع برودتي، تهويه مطبوع، لباسشويي و قطعات يدکي تهران اظهار کرد: ما بارها با گمرک مکاتبه داشتيم و اسامي واردکنندگان را از آنها خواستيم اما فقط تعداد مجموع کالاهاي ورودي به کشور را دادند. اگر نهادي ليست واردکننده‌ها را به دست اتحاديه‌ها برسانند ما از کم و کيف کالاها مطلع مي‌شويم اما متأسفانه چنين امکاني اکنون وجود ندارد.

 

منبع: اتاق اصناف تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا