بیانیه مشترک پنج تشکل زنجیره فولاد برای مشارکت بخش خصوصی در تصمیم سازی های اقتصادی

پایگاه خبری افق و اقتصاد- پنج تشکل زنجیره فولادی ایران بیانیه‌ای صادر و بر مشارکت بخش خصوصی در تصمیمات اقتصادی تاکید کردند.

 در این بیانیه که از سوی انجمن نوردکاران فولادی، انجمن سنگ آهن، اتحادیه آهن و فلزات، انجمن نوردکاران آذربایجان شرقی و سندیکای لوله و پروفیل فولادی صادر شده، آمده است: با عنایت به منویات و تدابیر مقاممعظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولیدکنندگان کشور و فرمایشات مقام محترم ریاست‌جمهوری مبنی بر مشارکت جامعه تولیدکنندگان کالا و خدمات در تصمیمات مسئولان امر، پنج تشکل فولادی ایران پس از بررسی و پژوهش‌های عمیق و بهره‌برداری از تجارت ارزنده پیشکسوتان تولید و دانش متخصصان این صنعت اعلام می‌کند:

  1. ضرورت دارد تصمیمات اقتصادی دولت با مشارکت بخش خصوصی و قوانین و مقررات علم اقتصاد که قرنها بیشینه دارد و تجربه ایست جهانی، اتخاذ شود و از صدوردستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های خلق‌الساعه پرهیز شود.
  2. فراهم کردن زمینه و بستر ویژه برای مشارکت تولیدکنندگان در راستای ارتقاء توان نظام تولید کشور با رویکرد اشتغال‌زایی، صادرات، ارزآوری، حفظ و ارتقاء ارزش افزوده و قبل از هر چیز تامین و تدارک بازار داخل کشور.
  3. ضرورت پاسخگویی و پذیرش تبعات تصمیمات و اقدامات مسئولان امر در مقاطع مختلف زمانی و ارزیابی آثار عملکرد آنان بر اقتصاد کشور به صورت نظام‌مند و مستمر از سوی مسئولان نظارتی کشور.
  4. توزیع متوازن و عادلانه یارانه‌های پیدا و پنهان بخش‌های مختلف تولید در سراسر زنجیره تولید فولاد متناسب با ارزش افزوده حاصل از فعالیت هر بخش از چرخه تولید فولاد.
  5. اهتمام جدی دولت با اولویت به تامین مواد اولیه و نیاز صنایع داخلی برای رونق‌دهی و توسعه تمامی حلقه‌های زنجیره فولاد کشور و ایجاد ساختار برای رسیدن به قیمت منصفانه در صنایع پایین‌دستی با توجه به میزان ارزش افزوده در این زنجیره به منظور حفظ استقلال اقتصادی کشور.
  6. ایجاد شورای عالی آهن و فولاد با مشارکت همه فعالان زنجیره فولاد و تصمیم‌سازی و ایفای نقش تخصصی و دلسوزانه در سیاست‌گذاری‌های صنعت فولاد کشور.
  7. جلب نظر و اراده دولت در ایجاد بستر مشارکت و اخذ نظرات کارشناسانه تشکل‌های حاضر در اجرای دستورالعمل‌های وزارت صمت در بازار فولاد کشور به ویژه پنج تشکل حاضر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا