معاون پرستاری وزارت بهداشت: بیمارستان نباید بنگاه اقتصادی باشد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه نباید بین ارائه‌دهنده خدمت و بیمار ارتباط مالی وجود داشته باشد، گفت که بیمارستان نباید بنگاه مالی و اقتصادی باشد.

عباس عبادی در مراسم افتتاحیه همایش روسای هیات مدیره‌های نظام پرستاری و مدیران پرستاری سراسر کشور اظهار کرد: تشکیل سازمان نظام پرستاری و توسعه معاونت پرستاری و سایر نهادهای صنفی و انجمن‌های علمی، توسعه دانشکده‌ها و ظرفیت پذیرش دانشجو باعث قدرت‌بخشی به خانواده بزرگ و ۲۰۰ هزار نفری پرستاری شده است که این جمعیت بزرگ، یک منبع قدرت است، منظور از منبع قدرت، جایگاهی است که می‌توانیم داشته باشیم تا به مردم کمک کنیم.

وی افزود: اگر خروجی تلاش‌ها منجر به کاهش درد و رنج و آلام مردم نشود خاصیتی نخواهد داشت بنابراین اطمینان دارم اکثر پرستاران اینگونه فکر می‌کنند که اگر رنج فعالیت‌های صنفی را متحمل شده‌اند هدفشان کمک به مردم کشورشان بوده است و قرار است همه ما به عنوان پرستار به سایر انسان‌ها کمک کنیم.

وی گفت: مهم‌تر از موضوع مالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، هویت حرفه‌ای است. حرفی که به لحاظ مالی استقلال نداشته باشند رشد حرفه ای شان بسیار کند خواهد بود اما این قدرت مالی عموماً مسموم‌کننده است و بنابراین باید نگاهی که به نظام فی فور سرویس داریم را نداشته باشیم زیرا بیشترین نقد در جهان به این سیستم پرداخت وجود دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: ما نظام‌های مختلف پرداخت در جهان داریم و درست این است که بین درمانگر و گیرنده خدمت (بیمار) ارتباط مالی وجود نداشته باشد و قرار نیست بیمارستان بنگاه مالی باشد. اگر در خودمان خودتنظیمی ایجاد نکنیم محبوبیت خود را از دست خواهیم داد.

عبادی تصریح کرد: ۱۴ سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد و بزرگ‌منشی مقام معظم رهبری در سال ۹۹ و تکرار فرمایشات ایشان در سال ۱۴۰۰ انرژی و توان زیادی به ما داد و قول اجرایی شدن تعرفه‌گذاری را از ابتدای زمستان داده‌ایم و کارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن در شرف عملیاتی شدن است اما پول آن ممکن است در اردیبهشت و خرداد به حساب پرستاران واریز شود.

وی تاکید کرد: رعایت عدالت بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم نظام بازتوزیع عادلانه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا