بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

پایگاه خبری افق و اقتصاد- پیش از نماز عبادی سیاسی جمعه در پایتخت ایران اسلامی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهپیمایی در تهران و بیش از ۱۵۰۰ شهر و بیش از ۳۰۰۰۰ روستا به صورت همزمان رأس ساعت ۰۹:۳۰ صبح روز جمعه آغاز شد که مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت.

راهپیمایی۲۲ بهمن ۱۴۰۰ با رعایت تمامی دستور العمل ها و نکات بهداشتی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی مانند تهران به صورت موتوری ـ خودرویی خانوادگی و در سایر شهر ها با حضور مردم انقلابی ایران از مسیرهای اعلامی، برگزار شد براساس آنچه ایسنا گزارش کرده است،خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) در گزارشی در این باره نوشت که ایران امروز شاهد راهپیمایی های میلیونی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

این خبرگزاری به نقل از خبرنگار خود در تهران نوشت: راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز در هزاران شهر و روستای ایران برگزار شد. این راهپیمایی در ۱۲ خیابان اصلی تهران نیز برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم به سوی میدان آزادی حرکت می کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین نوشت: عملیات فرود توسط چتربازان و عملیات نمایش هوایی بر فراز میدان آزادی از جمله برنامه های این راهپیمایی بود و درحالی که شرکت کنندگان شعارهایی مبنی بر دستاوردهای انقلاب اسلامی می دادند، بالگردها آن ها را گلباران کردند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: علاوه بر ۶۳۰۰ خبرنگار و عکاس ایرانی ، ۲۰۰ خبرنگار خارجی نیز این مراسم را پوشش دادند.

پایگاه خبری العهد نیز در گزارشی نوشت که میلیون‌ها ایرانی در مراسم راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

در این گزارش آمده است: استان ها و شهرهای مختلف ایران از ساعات اولیه صبح امروز (جمعه) شاهد برگزاری مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بودند. راهپیمایی خودرویی و موتوری در بیشتر مراکز استان ها برگزار شد و شهرهایی که از نظر انتشار ویروس کرونا مناسب هستند، راهپیمایی پیاده نیز برگزار شد.

همچنین شبکه المنار در گزارشی نوشت که «صبح امروز»(جمعه) راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و تمام شهرهای ایران برگزار شد.

در این گزارش آمده است: انتشار ویروس کرونا مانع برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن نشد و در برخی شهرها به طور محدود راهپیمایی پیاده نیز برگزار شد و در شهرهای دیگر به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا این مراسم به شکل خودرویی و موتوری برگزار شد. مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی  تقریبا در ۱۵۰۰ شهر و بیش از ۳ هزار روستا در ایران برگزار شد.

در بخشی از این گزارش آمده است که راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در ۱۲ مسیر اصلی برگزار شد و همه شرکت کنندگان همانند سال های گذشته در میدان آزادی جمع شدند. میدان آزادی شاهد نواختن سرود ملی ایران و عملیات فرود توسط چتربازان و عملیات نمایش هوایی بود و همچنین بالگردها راهپیمایی کنندگان را گلباران کردند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که ۲۰۰ خبرنگار و عکاس خارجی این مراسم را پوشش دادند.

شبکه لبنانی المیادین نیز مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران را به طور زنده پوشش داد و خبرنگار این شبکه که در میان راهپیمایی کنندگان بود تاکید کرد که علیرغم انتشار ویروس کرونا مردم ایران به صورت موتوری و خودرویی در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت کردند.

شبکه الجزیره قطر نیز همانند المیادین به پوشش مستقیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران پرداخت.

همچنین بخش عربی شبکه اسپوتنیک راهپیمایی مردم ایران به مناسبت چهل و سومسن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت زنده پوشش داد.

بر اساس این گزارش رسانه های انگلیسی زبان نیز راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره در گزارشی نوشت: جشن ۲۲ بهمن هم‌زمان با مذاکرات وین با قدرت‌های جهانی جهت احیای توافق هسته‌ای در حال برگزاری است. ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شد و تحریم‌هایی را اعمال کرد و ایران نیز به طور تدریجی تعهداتش را کاهش داد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: کسانی که در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده‌اند پلاکاردهایی را به اهتزاز در آوردند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. این دومین سالگردی بود که این جشن به دلیل همه‌گیری کرونا با ماشین برگزار شد.

شبکه ای بی سی نیوز نیز نوشت که هزاران ماشین و موتورسیکلت در جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند؛ درحالی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعداد افراد پیاده‌ای که در این جشن شرکت می‌کردند کمتر بود.

در ادامه گزارش این شبکه آمده است: در تهران گروه مردم از چندین نقطه به حرکت درآمدند و به سوی میدان آزادی راهی شدند. رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی نیز حین نماز جمعه  به سخنرانی پرداخت.

همچنین روزنامه تایمز هند در گزارشی نوشت که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تعداد اشخاصی که به صورت پیاده در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند محدود بود اما خیل عظیمی از ماشین‌ها و مورتورسیلکت‌ها در این جشن شرکت کردند.

به نوشته تایمز هند، در این راهپیمایی شعارهای زیادی داده شد و پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به اهتزاز درآمد.

خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی نوشت که هزاران نفر سوار بر ماشین و موتورسیکلت به مناسبت چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب در خیابان‌ها به حرکت درآمدند.

 در این گزارش آمده است:کاروان موتوری و خودرویی از ساعات اولیه روز جمعه از اقصی نقاط تهران به سوی میدان آزادی – که یکی بزرگترین نقاط تهران است – آغاز شد.

به نوشته آناتولی، شرکت‌کنندگان پرچم سه رنگ ایران را از شیشه خودروهایشان برافراشتند و سرود ملی فضای شهر را پر کرد. مشابه این جشن در شهرهای بزرگ نظیر اصفهان، همدان، تبریز ، مشهد و قم نیز برگزار شده است.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین در این رابطه نوشت که هزاران ماشین و موتورسیکلت روز جمعه در جشن پیروزی انقلاب به سوی میدان آزادی به حرکت درآمدند.

این پایگاه همچنین نوشت که مردم پرشور ایران نیز از نقاط مختلف تهران با اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران با پای پیاده به سوی میدان آزادی به حرکت درآمدند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا