بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث (سلامت) تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی

پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث (سلامت) تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی در تاریخ ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مدیران وزارت بهداشت به مدت ۴ روز کار خودش را آغاز کرد.

دکتر دارایی معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث : تولید دارای قداست است منظور تولید واقعی است مانند تولیداتی که در تجهیزات پزشکی توسط شرکت های دانش بنیانی دارد صورت می‌پذیرد نه مونتاژ و ریلیبل کاری هایی که به اسم تولید داخل دارد صورت میگیرد .

دکتر دارایی با قبول اینکه به صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی آنطوری که شایسته بود بها داده نشد و با پذیرش انتقاد هایی که صورت گرفت ، افزود به هر حال ما در طرف دیگر ملت و دولتی داریم با امکانات مشخص و محدود ، میبایست تنظیم کنیم و به مردم خدمت برسانیم .

دکتر دارایی خاطر نشان کردند ممکن است مقداری ناملایمتی هایی داشته باشیم ولی با تحمل و صبر مطمئن باشید از این مسیر اقتصادی که دولت سیزدهم با شجاعت ادامه میدهد بگذریم حتما دوران بهتری را برای تولید خواهیم داشت و مطابق فرمایش رهبری که در امر تولید تاکید دارند و در مسیر ایشان رییس محترم جمهور هم به مسئله تولید توجه ویژه دارند انشاالله بتوانیم این کار ها را با اراده شما انجام دهیم.

مهندس یعقوب زاده رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت : تولید تجهیزات پزشکی در ایران به قطعیت جزو پیشرفته ترین صنایع ایران است.

ما به جرات میتوانیم بگوییم میتوانیم یک بیمارستان رو تماما بخش های معمولی و ای سی یو و تخت های ویژه را با دستگاه هایی که تماماً تولید طراحی و تولید داخل و با استانداردهای روز اروپا تجهیز کنیم و در ضمن اتاق های عمل معمولی و ویژه را ۸۰ درصدش در ایران سالهاست که ساخته میشود.

وی افزود متأسفانه تجهیزات پزشکی به نحوی که شایسته باشه دیده نشده

مهندس یعقوب زاده در ادامه افزود ایران جزو ۱۰ کشور اول بود که مشکل تجهیزات پزشکی نداشت یا به سرعت مشکلش حل شد و با تمام تلاش هایی که در این حوزه در بحران کرونا صورت گرفت هیچگونه ارز ترجیحی و نیمایی در تولید تجهیزات پزشکی دریافت نکردیم .

مهندس یعقوب زاده در اخر گفت : امیدوارم شاهد رشد صنعت تجهیزات پزشکی با تلاش شرکت ها و حمایت های مسولین باشیم.

مهندس فلاح رییس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی :

بزرگترین چالش تجهیزات پزشکی را ارز ترجیحی و قیمت گذاری دستوری خواند و مانع توسعه و رشد دانست.

مهندس فلاح در ادامه توصیه ای کردند که میبایست به سمت آزاد سازی ارز و بازار رقابتی پیش برویم تا بتوانیم توسعه و پیشرفت را در حوزه تولید شاهد باشیم.

مهندس رضوان رییس انجمن مهندس پزشکی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی گفت :

دغدغه ما همواره مطالبات ما از مراکز درمانی و دولتی بوده است و بدون نقدینگی نمی‌توان، توان تولید و واردات را داشت. خواهشی که داریم برای بقا به این امر مهم توجه داشته باشید.

 

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا