رئیسی: آمریکایی‌ها هم پیغام مذاکره می‌فرستند و هم تحریم جدید اعمال می‌کنند

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دنیا باید به ایران حق دهد که به آمریکا اعتماد نکند، چون میثاق شکن است، تصریح کرد که آمریکا از سویی پیغام مذاکره و توافق می‌فرستد و از سویی بر لیست تحریم‌ها می‌افزاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها رسما اعلام می‌کنند مفتضحانه در فشار حداکثری علیه ایران شکست خوردیم، یعنی انقلاب اسلامی راه پیروزی و پیشرفت را طی می‌کند، حالا می‌خواهند ما را با تحریم‌ها محدود کنند؛ مگر تحریم‌ها توانسته ما را محدود کند؟

او در ادامه با بیان اینکه ما نسخه های دیگران را که متناسب با هویت و نظام اسلامی ما نیست، نمی توانیم اجرا کنیم، تصریح کرد: مطالعه اندوخته و تجربه تمام دنیا را انجام می‌دهیم؛ اما درباره این نسخه‌ها بسیار با احتیاط عمل می‌کنیم چون نسخه‌ای که در غرب نوشته شده متناسب با زیست بوم ما نیست و باید با فضا و فرهنگ ما بومی سازی شود. نسخه فرهنگی غرب می‌شود، سند ۲۰۳۰ و اینکه برای اقتصاد و اجتماع ما نسخه‌ای نوشته شود باید متخصصان آن نسخه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس‌جمهوری در توضیح دستور ساخت هواپیما هم گفت: کار شرکت هواپیماسازی به مراتب گسترده‌تر، دقیق‌تر و بهتر از صنایع هواپیماسازی بود که بنده پیش از این و در سفر به تاتارستان مشاهده کرده بودم. در این شرکت تمام پرنده ها و با دقت ساخته می شد و لوح‌هایی از سراسر جهان در تایید صنایع خود گرفته بودند، ده‌ها گواهینامه داشتند و این موضوع ساخت هواپیما با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، نه به عنوان انتظار تحقق نایافتنی که اعلام کردم هواپیمایی با ظرفیت حمل ۷۲ سرنشین را در کشور بسازید.

رئیسی گفت: در این صنایع عده‌ای جهادگر در تلاش هستند که به گفته آنها پس از تاکید رهبر انقلاب به گسترش صنایع دانش بنیان، خطوط تولید را افزایش دادند و درحوزه اشتغال هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند و نماد تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بودند که این حرکت جهادی است.

او با تاکید بر اینکه نیازمند یک حرکت تحولی در این دوره هستیم، گفت: تحول ۳ شرط عمده دارد؛ در تحول شناختی نگاه باید تحولی باشد. در همه شوراهای استانی تاکید کردم که هر نیرویی که آماده تحول نیست باید در حاشیه قرار گیرد و نباید در متن بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا