برگزاری بیش از ۷۰۰ رویداد گردشگری از ابتدای سال جاری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «در چهار ماه نخست سال جاری ۷۱۰ رویداد گردشگری در قالب جشنواره، نمایشگاه و نیز مراسم‌های متنوع توسط ادارات کل استانی در سراسر کشور برگزار شده است.

علی‌اصغر شالبافیان با بیان این خبر گفت: «یکی از سیاست‌های اصلی که در توزیع و همه مکانی سفرهای داخلی تاثیرگذار است؛ برگزاری رویدادها و معرفی محصولات گردشگری متنوع به شمار می‌آید. منطبق با این رویکرد تا کنون ۳۱ استان کشور ۷۱۰ رویداد را در چهار ماه نخست سال برگزار کرده‌اند که این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با بیش از ۱۰۰ درصد رشد مواجه بوده است.

او با بیان اینکه رویدادهای مذکور در قالب محلی، منطقه‌ای و ملی برگزار شده‌اند، تاکید کرد: «جشنواره‌های مختلف مربوط به کشت محصولات متنوع کشاورزی، برگزاری آیین‌ها، مسابقات محلی، معرفی محصولات غذایی، آشپزی و تولیدات بومی استان‌ها هر کدام موضوع اصلی رویدادهای اشاره شده را تشکیل داده است.

شالبافیان ادامه داد: «این در حالیست که تعداد کل رویدادهای ثبت شده استان‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰۰ مورد پیش‌بینی شده است و هموطنان می‌توانند منطبق با زمان برگزاری آنها سفر خود را تنظیم و بر غنی‌سازی ایام اقامت خود بیافزایند.

به گفته معاون گردشگری کشور ۱۰ استان بر مبنای معیارهایی از جمله کیفیت اجرا، ساختار، برنامه‌های محتوایی و نیز بالاترین جذب بازدید‌کننده و گردشگر در مقام استان‌های برتر در زمینه برگزاری رویدادهای گردشگری قرار گرفته‌اند و در این میان استان اصفهان با ثبت بیش از ۹۰ رویداد، بالاترین تعداد را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان خراسان رضوی با ۷۲ رویداد استان یزد با ۴۹ رویداد و استان آذربایجان شرقی با ۴۸ و فارس با ۳۹ رویداد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین استان‌های مازندران ، گیلان و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

وی افزود جشنواره تابستانه یزد، فرهنگ اقوام لرستان، اقوام ایران زمین در استان فارس، بازار سفر البرز، چای املش گیلان، جشن بزرگداشت فردوسی، جشنواره اقوام گلستان‌، پنجاه‌بدر قزوین، پلاک‌کوبی شهر خلاق خوراک کرمانشاه ،کشتی چوخه خراسان‌شمالی، گیلاس و لباس محلی طارم، جشنواره گردشگری سفر به توران سمنان، جشنواره توت‌فرنگی کردستان، جشنواره کوچ عشایر یاسوج، جشن تیرگان در استان مرکزی، جشنواره سر زه همدان، قرابیه تبریز و جشن‌های گلابگیری قمصر، بردسیر کرمان، رامسر و دودانگه ساری از جمله جشنواره‌های برتر بر اساس شاخص‌های رویداد گردشگری در این مدت بوده‌اند.

جشنواره مجسمه‌های شنی فریدونکنار، جشنواره ایران سرای تهران، جشنواره زیبایی اسب کرد بیجار، جشنواره گیاهان دارویی و طبیعت اصفهان، آئین نخل‌گردانی بجستان، مراسم آئین سنتی خیمه پوشان و علم‌بندان مشهد، سوگواره تعزیه کاشمر، حلیم‌پزان سبزوار، جشنواره کباب بناب، جشنواره هامین (برداشت خرما) سراوان، جشنواره موج سواری چابهار، جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر، جشنواره تابستانه و مجسمه‌های شنی بافق ، جشنواره ماجراجویی استان چهارمحال و بختیاری، میوه‌های بهشتی استان کرمانشاه، جشنواره نان و زندگی استان اصفهان، مراسم عزاداری استان محرم خراسان‌رضوی، زنجان، کاشان و یزد جشنواره لیمو استان هرمزگان، جشنواره انبه استان سیستان و بلوچستان، جشنواره جام زرین حسنلو استان آذربایجان‌غربی، جشن فندق الموت شرقی و نیز جشن تیرک انگور استان قزوین برخی از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری کشور در مرداد ماه پیش رو به شمار می‌آیند که هر یک می‌توانند بر مبنای زمان برگزاری، انگیزه سفر هموطنان سراسر کشور را برای تجربه زیبایی‌های کشورمان سبب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا