ساخت ۵۰ مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در ۵ استان

پایگاه خبری افق و اقتصاد- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از ساخت ۵۰ مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در ۵ استان در مسیر زوار حرم امام حسین علیه السلام در صورت اختصاص بودجه دولتی خبر داد.

روح‌الله محمد حسین‌زاده مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در زمینه ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی‌ که بر اساس مصوبه هیات وزیران ماموریت ساخت آن‌ها به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی واگذار شده است، بیان کرد: با توجه به بودجه کمی که به این موضوع اختصاص یافته است، کار در این زمینه بسیار کند پیش می‌رود. بودجه‌ای که برای این کار اختصاص یافته برای ساخت دو مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی هم کافی نیست.

 مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد:‌ شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی تعدادی از این مجتمع‌های خدماتی و رفاهی را در مسیر زائران حرم سالار شهیدان امام حسین علیه السلام احداث کرده است ولی کمبود مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در این مسیر همچنان احساس می‌شود.

او ساخت مجتمع‌های حدود چهارصدمتری با دو سرویس مجزا برای خانم‌ها و آقایان، نمازخانه و فروشگاهی برای تامین مایحتاج بین‌راهی برای رفع نیازهای مردم را مناسب دانست و گفت: در صورتی‌که دولت بودجه‌ای را به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص دهد با ایجاد پنجاه مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در محورهای مواصلاتی در مسیر ورودی دره شهر از دهلران، ورودی  ایلام از سمت همدان و کرمانشاه، ورودی از خوزستان، می‌توان خدمات موثر و مطلوبی به زائران ارائه داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، حسین‌زاده با بیان اینکه این مسیرها، مسیر تردد زوار حرم امام حسین علیه‌السلام هستند، گفت: بر آورد ما این است که با ایجاد پنجاه مجتمع خدماتی و رفاهی در سال اول می‌توان این کار را به نتیجه مطلوبی رساند. استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان می‌توانند درگیر این موضوع بشوند و یک کار جهادی در مسیر زائران انجام شود.

 مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در پایان متذکر شد: در مسیرهای گفته شده به شدت کمبود مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی حس می‌شود، خصوصا در این ایام مردم با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو هستند و گرفتار صف‌های طویل شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا