تهیه دستورالعمل ویژه معلمان در مواجهه با مسمومیت دانش آموزان

پایگاه خبری افق و اقتصاد- وزیر آموزش و پرورش، از تهیه دستورالعملی برای مدارس در مواجهه با مسمومیت دانش آموزان خبر داد.

یوسف نوری، در حاشیه دهمین همایش و نمایشگاه ملی مدرسه ایرانی معماری ایرانی در جمع خبرنگاران، گفت: در چند روز گذشته بحث‌های متعدد و مختلفی در موضوع مسمومیت دانش آموزان مطرح شد اما واقعیت این است که رسانه‌های بیگانه این موضوع را از نظر اجتماعی و روانی تشدید می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دیروز با حضور سران این موضوع مطرح شد. برای قطعیت دلیل این موضوع دوستان ما به طور جدی در تلاش هستند و ما هم درخواست کردیم که نتیجه تحقیقات هرچه سریع‌تر مشخص شود تا بتوانیم فعالیت‌های آموزشی خود را به طور معمول ادامه دهیم خواهشی که از رسانه‌ها داریم خصوصاً با توجه به اینکه والدین به طور طبیعی نگران هستند؛ این است که این جو غیر عادی را که ایجاد شده است به کمک یکدیگر برطرف کنیم.

نوری با بیان اینکه هنوز بحث آموزش مجازی مطرح نیست و به چنین نتیجه‌ای هنوز نرسیدیم، گفت: البته حتماً همکاران ما مراعات دانش آموزانی که نگران هستند و شاید غیبت‌هایی داشته‌اند، خواهند کرد. ما در این زمینه نمونه تدریس‌ها را هم در فضای مجازی و شبکه شاد داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک دستورالعمل ویژه معلمان برای این روزها در نظر گرفته شده است، گفت: این دستورالعمل کلی است. اول یکی اینکه معلمان اگر با چنین پدیده‌ای مواجه شدند بلافاصله محیط مزبور خالی شود. دوم اینکه اگر دانش آموزی دچار یک عارضه شد با پروتکل خاص به مراکز درمانی اعزام شوند. البته معمولاً اعزام به مراکز درمانی طولانی‌مدت نیست و افراد عمدتاً سرپایی مرخص می‌شوند و تنها دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای داشتند بستری شدند. خیلی نباید جو را شلوغ کنند تا دانش آموزان تحت تأثیر قرار بگیرند.

نوری خطاب به دانش آموزان گفت: حتماً دانش آموزان مراقب باشند در حین رفتن به مدرسه کسی وسیله مشکوکی در کیف آنها قرار ندهد. به مدیران و معلمان هم گفته شده که حتماً کلاس‌ها پیش از آغاز به کار بازدید شود تا شیء مشکوکی در کیف و در کلاس وجود نداشته باشد. در این زمینه متخصصین در حال بازرسی و بررسی بیشتر هستند و نتایج بررسی‌ها به زودی به اطلاع ما و عموم مردم خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا