ارزش دارایی های دولتی روسیه در سوییس فاش شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد – دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوییس (SECO) گزارش کرد که در حال حاضر دارایی‌ها و ذخایر متعلق به بانک روسیه به ارزش ۷.۴ میلیارد فرانک (۸.۳ میلیارد دلار) در سوئیس نگهداری می‌شود.

دولت با بیان اینکه این مبلغ نشان‌دهنده تمام ذخایر بانک مرکزی و دارایی‌های نگهداری شده در کشور سوییس تا به امروز است، افزود: دارایی‌های بانک راکد شده است.

دبیرخانه دولتی امور اقتصادی توضیح داد که مجموع دارایی‌های راکد باید از ۷.۵ میلیارد فرانک (۸.۴ میلیارد دلار) دارایی‌های مسدود شده متعلق به افراد و شرکت‌های تحریم شده روسیه متمایز شود.

مقامات سوییسی در بیانیه‌ای تاکید کردند که «گزارش ذخایر و دارایی‌های بانک مرکزی روسیه اجباری خواهد بود و گزارش‌دهی به‌طور منظم و به صورت فصلی انجام خواهد شد».

سوییس که زمانی مقصد مورد علاقه روس‌های ثروتمند بود، سال گذشته وضعیت بی‌طرف خود را رها و پس از درگیری در اوکراین تحریم‌های بین‌المللی را اجرا کرد.

دولت این کشور خاطرنشان کرد که بحث در مورد اینکه آیا دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه باید مصادره شود یا خیر افزود: سوئیس این بحث‌ها را از نزدیک دنبال می‌کند. کی‌یف بارها از متحدان غربی‌اش خواسته است که دارایی روسیه را ضبط کرده و از آن برای بازسازی اوکراین استفاده کنند. با این حال باید تصمیمی گرفته شود.

مقامات سوییسی قبلا اعلام کرده بودند که بانک‌ها «هیچ حقوق قانونی» برای استفاده از پول‌های مسدود شده روسیه در کشور تحت تحریم‌ها «برای اهداف خود» ندارند و گفته بودند که چنین اقدامی خطر نقض قوانین سوییس را به همراه خواهد داشت.

سوییس با فشار فزاینده ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا برای آزادسازی بودجه مسدود شده برای بازسازی اوکراین روبرو بوده است.

در اوایل سال جاری، جوزف آکرمن، رئیس سابق دویچه بانک هشدار داد که چنین اقدامی از سوی سوییس به ویژه اعتماد سرمایه‌گذاران به سیستم بانکی سوییس را به خطر می‌اندازد و منجر به از دست دادن جایگاه خود به‌عنوان یک مرکز مالی جهانی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا