رگبار پراکنده و رعد و برق هرمزگان را فرا می گیرد

پایگاه خبری افق و اقتصاد – رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با تداوم تاثیر جریانات فصلی، در مناطق دریایی استان هرمزگان امروز (شنبه) افزایش سرعت باد و در ارتفاعات این استان در ساعت های بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

محمد کاملی دیرستانی روز شنبه با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، مناطق دریایی استان با افزایش سرعت باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: سرعت باد در ساعت های صبح تا ظهر و همچنین در ساعت های شب در محدوده تنگه هرمز تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید و سبب مواج ماندن دریا خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های بعدازظهر و شب ضمن مواج بودن دریا در محدوده تنگه هرمز احتمال وقوع رعد و برق و تند باد لحظه ای در پاره ای نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی و برخی مناطق مرکزی استان رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

وی گفت: از این رو توصیه می شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی در مناطقی از بشاگرد و حاجی آباد از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از نظر دمایی از روز دوشنبه در مناطق شرقی استان هرمزگان افزایش یک تا سه درجه ای دما پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۸۰ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا