توصیه رحمانی فضلی به کاندیداها؛ تمام تلاشتان را بر تغییر ساختارها متمرکز کنید

امیر رضایی

پایگاه خبری افق و اقتصاد – وزیر کشور دولت یازدهم و دوازدهم به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه کرد که اگر کاندیداهای محترم می‌خواهند یادگاری ماندگاری در تاریخ توسعه ایران به جای گذارند، تمام تلاششان را بر تغییر ساختارها متمرکز کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم و دوازدهم در گفت‎وگو با پایگاه خبری افق و اقتصاد بر لزوم تغییر ساختاری در کشور به ویژه در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی تاکید کرد.

وی درباره اظهارات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: هر کاندیدایی تغییر ساختاری را مطرح کرد یک تعریف از آنها بپرسید که ساختار یعنی چه؟

رحمانی فضلی افزود: ساختار اداری کشور ما یک ساختار تمرکزگرا و فشل است. شما از روزی که کارمند می‌شوید تا زمانیکه بازنشسته شوید، حقوقتان مشخص است اما اگر بگویند حقوقتان تابع موفقیت و عملکردتان است و کم و زیاد می‌شود، بیشتر فعالیت می‌کنید و ابتکار و خلاقیت با کار می‌گیرید.

وزیر کشور دولت یازدهم و دوازدهم به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه کرد که اگر کاندیداهای محترم می‌خواهند یادگاری ماندگاری در تاریخ توسعه ایران به جای گذارند، تمام تلاششان را بر تغییر ساختارها با اولویت بودجه‌ریزی، اداری، برنامه‌ریزی و نظام پولی و بانکی متمرکز کنند. نظام مالیاتی به دنبال اینها می‌آید. نظام مالیاتی ما هیچ ارتباطی با توسعه ندارد و ضریب این همبستگی صفر است و در واقع مالیات فقط درآمدی برای دولت جهت تامین هزینه‌ها شده است.

وزیر کشور دولت روحانی در پایان اظهار کرد: اگر ساختارها و نظام‌های حاکم بر برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و نظام اداری کشور عوض نشود هر دولتی که سر‌کار بیاید، قوی‌ترین مثبت ۲۰ و ضعیف‌ترین منفی ۲۰ می‌توانند موفق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا