بلاتکلیفی بازار خودرو با ابلاغ آیین‌ نامه واردات

زهرا افشاری

پایگاه خبری افق و اقتصاد – به اعتقاد فعالان بازار خودرو، ابلاغ آیین‌ نامه واردات خودرو ابهاماتی دارد که باعث بلاتکلیفی در این بازار شده است و باید برطرف شود .

علی حدادی با اشاره به آیین‌نامه جدید واردات خودرو گفت: آیین‌نامه واردات خودرو ابهاماتی دارد که باید رفع شود چراکه اساساً این آیین‌نامه با روح قانونی سازگار نیست.

وی یادآور شد: طبق قانون باید هر فردی بتواند نسبت به واردات خودرو اقدام کند که آیین‌نامه فعلی چنین امکانی را فراهم نمی‌کند.

حدادی یکی از ابهامات آیین‌نامه واردات خودرو را در تامین ارز دانست و گفت که چگونگی تامین ارز برای واردات خودرو ابهام دارد که انتظار می‌رود دولت سیزدهم تا قبل از پایان فعالیتش این کار را انجام دهد.

وی در پایان گفت که کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را بررسی خواهد کرد.

اجازه ناگهانی دولت برای واردات خودرو ابهام دارد

همچنین سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران نیز ضمن تشریح آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در بازار گفت: ابلاغ قانون مجاز بودن واردات خودرو در روزهای آخر فعالیت دولت به برهم‌خوردگی دامن زد.

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران گفت: ریزش قیمت ارز به کانال ۷۵۰۰۰ تومان و همزمان با آن اعلام خبر مجاز شدن واردات خودرو کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی را در پی داشته و با این حال قیمت خودروهای چینی تغییر چشمگیری را تجربه نکرده‌ است.

وی افزود: قانونگذار دو سال پیش واردات خودرو را آزاد کرده بود با این حال دولت محترم اجرای آن را ابلاغ نمی‌کرد و این جای سوال دارد که چرا در روزهای آخر دولت سیزدهم اجرای این قانون ابلاغ شد و این اتفاق به برهم‌خوردگی بازار دامن زد.

موتمنی تصریح کرد: هر چند واردات خودرو مجاز شده اما ثبت سفارش هنوز بسته است و در نتیجه اینها بازار در بلاتکلیفی به سر می‌برد و در این وضعیت هم معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا