اصلاحیه قیمت خرید تضمینی چغندرقند برای سال زراعی آینده ابلاغ شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- وزیر جهاد کشاورزی اصلاحیه قیمت خرید تضمینی چغندرقند برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد که ریاست شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی را برعهده دارد در نامه‌ای به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه مصوبه قیمت تضمینی محصول چغندرقند برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در متن این نامه آمده است که شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه مورخ ۲۴/ ۸ / ۱۴۰۰ به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید تضمینی چغندر را برای هر کیلو چغندرقند بهاره با عیار ۱۶درصد ۱۷۰۰۰ریال و برای چغندرقند پاییزه با عیار ۱۵درصد ۱۶۴۱۰ ریال را تعیین و تصویب کرد.

در تبصره ۱ این مصوبه ذکر شده که به ازای هر تن چغندرقند بهاره و پاییزه ۲ کیلوگرم شکر یا قند با نرخ ۲۲۰۰۰ ریال و ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک با نرخ ۸۰۰۰ ریال به عنوان جایزه به چغندرکاران تحویل شود. به ازای هر کیلوگرم چغندر بهاره ۱۰۰۰ریال و پاییزه ۱۳۰۰ریال هزینه حمل به قیمت خرید تضمینی اضافه می‌شود.

همچنین درتبصره ۲ نیز عنوان شده که درصورت تغییر نرخ ارز با قیمت جهانی، چنانچه شکر تولید داخل در مقابل شکر وارداتی از مزیت خارج شود، شورا به فوریت نسبت به اصلاح روش و تعرفه وارداتی شکر خام و سایر ابزارهای حمایتی برای حمایت از تولید داخل، به استناد بند (۳) جزء (الف) ماده (۱) قانون مذکور، اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا