بازار پوشاک شب عید با استفاده از فضای مجازی تنظیم میشود
پایگاه خبری افق و اقتصاد- مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، از بهرهگیری نوین بستر فضای مجازی در تنظیم بازار پوشاک و سایراقلام نظیر کیف و کفش جهت خرید بهصرفه محصولات توسط آحاد مصرف کنندگان در کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد به نقل از وزارت صمت، محمدحسین قمری درباره بهرهگیری نوین از بستر فضای مجازی در تنظیم بازار پوشاک و سایر اقلام نظیر کیف و کفش جهت خرید به صرفه محصولات توسط آحاد مصرف کنندگان، گفت: برای نخستین مرتبه در سطح کشور این طرح با همکاری دفاتر تخصصی نساجی و پوشاک، آماد و توزیع وزارت صمت و مشارکت اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی و پلتفرمها تحت عنوان پویش پوشاک اقتصادی با نام «بهصرفه بازار پوشاک» از ابتدای نیمه دوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.
وی ادامهداد: ازآنجا که هم اکنون برندهای معتبر و تولیدکنندگان بزرگ پوشاک کشور با این سکوها و پلتفرمها همکاری دارند، لذا این پویش قابلیت تأمین نظر تمام اقشار مصرف کننده بهویژه اقشار کم درآمد کشور را خواهد داشت.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی (مرکز اصناف و بازرگانان) وزارت صمت اضافه کرد: در این پویش همه واحدها مکلف به عرضه محصولات با کیفیت خود با تخفیف ۲۰ الی ۵۰ درصد و بالاتر هستند.
وی همچنین تاکید کرد: ارسال رایگان، یکبار امکان تعویض، تنوع فراوان محصولات و نرخهای به صرفه در مقایسه این کالاها با نمونه آنها در فضای حقیقی از خصوصیات بزرگ این پویش به شمار میرود.
قمری درباره اطمینان مصرف کنندگان خاطرنشانکرد: همه فعالیت واحدها عرضه کننده کالا در فضای مجازی تحت نظارت کمیته نظارت بر فضای مجازی وزارت صمت است.
وی در مورد مشارکت گسترده اصناف و تشکلهای صنفی در جشنواره فروش فوقالعاده واحدهای صنفی با نظارت اتحادیهها و اتاقهای اصناف جهت تنظیم بازار اقلام مورد نیاز خانوارها در شب عید، تصریح کرد: در طرح جشنواره فروش فوقالعاده، نزدیک به ۱۵۰ هزار واحد توزیعی با حمایت تولیدکنندگان بزرگ پوشاک و کیف و کفش کشور از طریق حذف واسطههای اضافی، کالاهای مورد نیاز را مستقیماً عرضه میکنند که مطمئناً این تخفیفات ویژه، باعث جلب رضایت آحاد جامعه میشود.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی (مرکز اصناف و بازرگانان) وزارت صمت، همچنین برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا با همکاری واحدهای تولیدی و اصناف کشور توسط ادارات کل صمت و ستادهای تنظیم بازار استانی سراسر کشور را از دیگر اقدامات وزارت صنعت معدن و تجارت، در راستای حمایت از مصرف کنندگان بهویژه اقشار کم درآمد برشمرد.